وانگ یی: روابط خوب بین اسلام آباد و کابل به نفع هر دو کشور است

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر وانگ یی: روابط خوب بین اسلام آباد و کابل به نفع هر دو کشور است
وانگ یی: روابط خوب بین اسلام آباد و کابل به نفع هر دو کشور است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه چین گفته که افغانستان و پاکستان به جای اتهام‌زنی نیازمند همکاری با یکدیگر هستند. او همچنین گفته که روابط خوب بین اسلام‌آباد و کابل به نفع هر دو کشور است، در غیر آن هر دو آسیب می‌بینند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الوقت، وانگ‌ یی این موضوع را روز گذشته در نشست خبری مشترک با خواجه آصف، همتای پاکستانی‌اش در پکن اعلام کرد. وزیر خارجه چین گفته است که کشورش برای گسترش روابط پاکستان و افغانستان آماده همکاری است.
او همچنین گفته که چین به عنوان همسایه و دوست مشترک پاکستان و افغانستان به رابطه با هر دو کشور ارزش قائل است. چین همچنین تلاش می‌کند که اختلافات دو طرف کاهش یابد و دو کشور اعتماد متقابل داشته باشند.
وزیر خارجه چین خبر داد که قبل از پایان سال جاری میلادی، نشست سه جانبه‌ای در سطح وزرای خارجه در پکن دایر خواهد شد.
وی تاکید کرد، چین سه اولویت را تشخیص داده است. این سه اولویت روابط استراتژیک، گفت‌وگوهای امنیتی و همکاری‌های عملی است. آقای وانگ افزود که براساس همین سه اولویت تلاشها براین امر متمرکز است تا همکاری‌های سه کشور گسترش یابد.
خواجه آصف، وزیر خارجه پاکستان در این نشست خبری مشترک گفت که اسلام‌آباد و پکن هم‌نظر هستند که راه حل سیاسی مشکلات افغانستان بیش از آنکه نظامی باشد، سیاسی است. آقای آصف علاوه کرد که پاکستان و چین آماده هستند که در این راه حل سهم بگیرند.
وی در این نشست خبری گفت: جامعه بین‌المللی باید تلاش‌ها و قربانی‌های مردم و دولت پاکستان در مبارزه با تروریزم را به‌رسمیت بشناسد.
این در حالی است که آمریکا از حضور پناهگاه‌های امن شورشیان در پاکستان انتقاد می‌کند، و کابل هم می‌گوید که نهادهای نظامی پاکستان حامی شورشیان در افغانستان هستند. پاکستان این اتهامات را رد می‌کند.
قرار است وزیر خارجه پاکستان پس از چین به ایران سفر کند. گفته شده است که آقای آصف دیدارهایی با مقام‌های ترکیه و روسیه نیز خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала