محقق: با کسانیکه تروریست ها را به جنگ افغانستان می فرستند، مبارزه باید کرد

© Sputnik / M.Naderi محقق: با کسانیکه تروریست ها را به جنگ افغانستان می فرستند، مبارزه باید کرد
محقق: با کسانیکه تروریست ها را به جنگ افغانستان می فرستند، مبارزه باید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی در مراسم سالروز شهادت احمد شاه مسعود که در خیمه لوی جرگه برگزار گردید، گفت: درد افغانستان افراط گرایی است و حکومت باید در کنار مبارزه با تروریزم در میدان جنگ با تفکر تروریستی نیز مبارزه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد محقق معاون ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و یکی از اعضای شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان در این مراسم گفت: درد افغانستان ناشی از افراط گرایی است و این پدیده از همسایه جنوبی افغانستان وارد این کشور شده است.
وی افزود: حکومت با تروریست‌ها در میدان جنگ مبارزه می‌کند اما با کسانی که آنها را به جنگ می‌فرستند نیز باید مبارزه کند زیرا برای شکست این پدیده به جز در میدان جنگ باید با علت و تفکر آن نیز مبارزه کرد. معاون ریاست اجرایی دولت گفت:با دشمنی که وطن ما را ویران می‌کند می‌جنگیم اما با عاملان آنان که آنها را به جنگ می‌فرستند تابع هستیم.
محقق در خطاب به جامعه جهانی اعلام کرد که جهانیان باید در امر مبارزه با تروریزم در افغانستان دست از نفاق بردارند.
وی در ادامه تاکید کرد تلاش‌ها علیه تروریسم در افغانستان باید چند جانبه و با مشارکت تمام کشورهای منطقه صورت بگیرد و جامعه جهانی علیه این پدیده یکپارچه شود.
معاون ریاست اجرایی افغانستان گفت در حالیکه برخی از کشورها با تروریزم مبارزه می‌کند برخی از کشورها نیز از این پدیده حمایت می‌کنند.
محقق گفت: من در جلسه با سران سایر کشورها بارها تاکید کردم که نشست‌ها نباید با طرف‌های محدودی صورت بگیرد بلکه باید نشست‌ها با حضور همه کشورهای منطقه‌صورت بگیرند تا برخی از کشورها به خاطر عدم حضور در نشست‌های چند جانبه حساس نشوند.
وی از تمام رهبران سیاسی افغان خواست تا با حفظ وحدت با جامعه جهانی تعامل کنند.
معاون ریاست اجرایی افغانستان تاکید کرد رهبران سیاسی افغان باید با حفظ وحدت با کشورهای منطقه و جهان تعامل کنند و کشورهای منطقه نیز نباید از حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان احساس خطر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала