روند قضایی پرونده نواز شریف از سر گرفته شد

© Sputnik / Host photo agency/Alexey FilippovПремьер-министр Исламской Республики Пакистан Наваз Шариф
Премьер-министр Исламской Республики Пакистан Наваз Шариф - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاه عالی پاکستان بار دیگر رسیدگی به پرونده اتهامات وارده به خانواده نخست وزیر پاکستان در «اسناد پاناما» را شروع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره ملی حسابداری و کنترل پاکستان روز پنج شنبه اعلام کرد که اسناد لازم را برای آغاز محاکمه جنایی نخست وزیر سابق، نواز شریف و خانواده اش، وهمچنین وزیر برحال مالیه این کشور را آماده نموده است.
اواخر جون امسال، دادگاه عالی پاکستان بعد از حدود یک و نیم سال از آغاز روند رسیدگی قضایی به اتهام فساد مالی علیه نخست وزیر این کشور و فرزندانش براساس اسناد پاناما، نواز شریف را از مقام خود برکنار کرد.
دادگاه عالی پاکستان، همچنین دستور محاکمه نواز شریف نخست وزیر این کشور و خانواده اش را به اتهام فساد مالی و پولشویی صادرکرد. دادگاه همچنین ، رئیس جمهوری پاکستان را مکلف کرد تا مراحل قانونی را برای ادامه برقراری دمکراسی در کشور و زمینه سازی برای تشکیل دولت جدید انجام دهد.
انان متهم شده‌ بودند که با شرکت‌های ثبت شده در خارج که آنها را بطور قانونی به مقامات اعلام نکرده‌اند، ارتباط دارند؛ اتهامی که خانواده شریف به شدت آنها را تکذیب کرده است. محور اصلی اتهامات و بررسیها، استفاده مالی مظنونان پرونده از این معاملات برای فعالیتهای تجاری و به خصوص خرید املاک در لندن بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала