پوتین: مذاکره تنها راه حل بحران کوریا است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Республики Кореи Мун Чжэ Ин и президент РФ Владимир Путин во время совместного заявления для прессы по итогам встречи в рамках III Восточного экономического форума
Президент Республики Кореи Мун Чжэ Ин и президент РФ Владимир Путин во время совместного заявления для прессы по итогам встречи в рамках III Восточного экономического форума - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسای جمهوری روسیه و کوریای جنوبی در نشست خبری مشترکی در ولادی‌وستوک روسیه درباره تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی به ویژه افزایش تهدیدهای کوریای شمالی سخن گفتند.

به گزارش اسپوتنیک ، مون جائه این، رئیس جمهوری کوریای جنوبی در این نشست برنامه‌های اتمی و راکتی کوریای شمالی را به شدت محکوم کرد و گفت: ما باید تصمیمات جدی برای مقابله با کوریای شمالی اتخاذ کنیم.
وی همچنین از رئیس جمهوری روسیه بابت اقداماتش در مواجهه با کوریای شمالی و همراهی در تصویب قعطنامه‌های شورای امنیت در این باره تشکر کرد و ادامه داد: تا به حال پیشرفت‌های کمی در این باره به دست آمده چون وضعیت شبه جزیره کوریا پیچیده شده است.
رئیس جمهوری کوریای جنوبی همچنین از پوتین به خاطر میزبانی نشست اقتصادی در ولادی‌وستوک تشکر کرد و گفت دوطرف به دنبال پیشرفت تبادل اقتصادی بین کشورها حاضر در نشست هستید.
در همین حال پوتین نیز خواهان آغاز مذاکرات با کوریای شمالی شده و تصریح کرده است که افزایش تحریم‌های کوریای شمالی راه حل مسأله این کشور و جامعه جهانی نیست.
پوتین در نشست خبری مون جائه این گفت:‌ کاملا مشخص است که حل مشکلات مربوط به شبه جزیره کوریای فقط با تحریم و فشار امکان پذیر نیست. نباید مساله کوریای شمالی را به حاشیه برانیم و به آن بی‌توجهی کنیم.
وی ادامه داد: حالا همه باید آرامش خود را نشان دهند و از اقداماتی که به افزایش تنش در منطقه منجر می‌شود، امتناع کنند. بدون ابزار سیاسی و دیپلماتیک، تغییر شرایط شبه جزیره کره بسیار مشکل است.
رئیس جمهوری روسیه گفت:‌ اگر بخواهیم دقیق باشیم، به نظرم پکن و مسکو باید خط مشی‌ای را برای سازش در شبه جزیره کوریا بیابند تا به این ترتیب از تنش در این شبه جزیره بکاهند. ما از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا دقیق‌تر به ابتکار عمل ارائه شده از سوی وزرای امور خارجه روسیه و چین در چهارم جولای سال جاری میلادی نگاه بیندازند.
براساس ابتکار عمل پیشنهاد شده از سوی روسیه و چین، رزمایش‌های واشنگتن و سئول و همچنین آزمایش‌های راکتی و اتمی کوریای شمالی باید متوقف شوند. پوتین گفت با دقیق‌تر نگاه کردن به این روش می‌توان به سازش در منطقه نزدیکتر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала