پاسخ قاطع اردوغان به اتحادیه اروپا

© AFP 2023 / Kayhan Ozerاظهار نظر اردوغان در باره احتمال بازگرداندن حکم اعدام و اعمال آن برای کودتاچیان
اظهار نظر اردوغان در باره احتمال بازگرداندن حکم اعدام و اعمال آن برای کودتاچیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز سه شنبه، 3 سپتامبر، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، طی سخنرانی تلویزیونی پیش از انتخابات روشن کرد که انقره نباید بر عضویت در اتحادیه اروپا حساب کند. رهبر ترکیه، رجب طیب اردوغان، پس از یک مکث تقریبا سه روزه، روز چهارشنبه، یک پاسخ قاطع و جدی خود را ابراز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان در خصوص الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا گفت: "ترکیه به تمامی تعهدات خود در قبال اتحادیه اروپا عمل کرد. اکنون باید اتحایه اروپا در راستای اجرای تعهدات خود گام بردارد. یا باید به وعده های خود عمل کنند و یا بگویند که دیگر این مسیر را ادامه نخواهیم داد".
اردوغان گفت: "این روش سیاست ورزی برای کشورهای اروپایی که شبانه‌روز از ترکیه صحبت می کنند، هیچ نفعی برای آنها ندارد. این سیاست‌مداران چگونه با من رو در رو خواهند شد؟. چنین رویکردی اروپا را به سرعت به شرایط سیاسی پیش از آغاز جنگ جهانی دوم سوق می دهد. کسانی که به علت تشبیه کردن آنها به نازی ها از ما ناراحت می شوند، دقیقا هر آنچه که در تفکرات نازیسم وجود دارد را انجام می دهند. پس چرا از این موضوع ناراحت هستید؟".
اردوغان با ابراز نگرانی نسبت به آزمایش هسته ای و پرتاب راکت‌های بالستیک از سوی کوریای شمالی و بحران شبه جزیره کوریا، اضافه کرد: "تداوم درگیری‌های لفظی با استفاده از تهدید سلاح کشتار جمعی نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. کسانی که بزرگترین سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار دارند، به ما می‌گویند که تولید سلاح کشتار جمعی تولید نکنید. بسیار خوب! اما سلاح‌های کشتار جمعی‌ای که در دست شماست چه خواهد شد؟ شما راه تولید این سلاح را هموار کردید. بنابراین مقابله با تولید اینگونه سلاح‌ها ابتدا باید از شما آغاز شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала