بیش از 11 هزار موتر زرهی امریکایی در راه افغانستان

© REUTERS / Gleb Garanichبیش از 11 هزار موتر زرهی امریکایی در راه افغانستان
بیش از 11 هزار موتر زرهی امریکایی در راه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در 6 سال آینده بیش از 11 هزار موتر زرهی امریکایی به افغانستان فرستاده خواهد شد.

امریکا 600 خودرو زرهی به نیروهایش در افغانستان فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا 600 خودرو زرهی به نیروهایش در افغانستان فرستاد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دولت امریکا یک قرار داد 2.2 میلیارد دالری را با شرکت جنرال موتورز به خاطر ساخت 11 هزار و 65 عراده موتر زرهی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به امضا رسانیده و قرار است این شرکت تا سال 2023 میلادی این تعداد موترهای زرهی را تحویل دهد.

نخستین محموله این موترهای زرهی به زودی در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی دولت افغانستان قرار خواهد گرفت.

یادآوری می کنیم، که پارسال نیز این شرکت امریکایی قرارداد 356 میلیون دالری را با به خاطر ساخت 1673 موتر زرهی نوع هاموی با دولت امریکا امضا کرده بود که این موترهای زرهی نوع هاموی در اختیار نیروهای دولتی افغانستان قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که وزارت دفاع امریکا هفته گذشته نیز قراردادی را به ارزش 727 میلیون دالر با شرکت های بزرگ اسلحه سازی به خاطر خرید هلیکوپترهای نظامی و هواپیماهای جنگی برای نیروهای هوایی افغانستان بسته کرده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا چندی پیش در راهبرد جدید خود برای افغانستان بر ارسال تجهیزات نظامی به افغانستان تاکید کرد.

این قراردادهای بزرگ نظامی در حالی صورت می گیرد که نیروهای امنیتی افغانستان در بخش نگهداری از تجهیزات نظامی با مشکلات زیادی مواجه می باشند و به همین خاطر وسایط نظامی زود استهلاک می شوند و اگر واشنگتن و دولت افغانستان در این باره چاره نسنجند، و تنها با فرستادن موترهای نظامی و وسایل نظامی بسنده کنند، این کارشان هزینه سنگینی هم برای واشنگتن و هم برای افغانستان در بر خواهد داشت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала