واکنش شورای امنیت به گزارش درمورد تماس با طالبان

© AP Photo / Rahmat Gulواکنش شورای امنیت به گزارش درمورد تماس با طالبان
واکنش شورای امنیت به گزارش درمورد تماس با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان پس از نشر گزارش آسوشیتد پرس درمورد تماس‌های همه‌ روزه و اما پنهانی محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور و معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی واکنش نشان‌داده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، شورای امنیت ملی افغانستان گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس را رد کرده و گفته‌است معلومات درباره تماس بین سران حکومت وحدت ملی با دفتر طالبان در قطر بی‌اساس می‌باشد.

آژانس خبری آسوشیتد پرس درمورد دست‌یافتن به مدارکی نوشته است که نشان می‌دهند، معصوم ستانکزی رییس امنیت ملی و محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان با رهبران گروه طالبان در تماس تلفنی هستند و آقای اتمر نیز هریک ماه یک‌بار با طالبان صحبت می‌کند.

در گزارش خبرگزاری ذکر شده است که رییس امنیت ملی افغانستان نیز همه‌روزه با عباس ستانکزی، رییس دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر رابطۀ تلفنی دارد. و هر دو طرف گاهی در پاکستان و گاهی ‌هم در قطر با هم دیدار می‌کنند. براساس این گزارش، طالبان برای پذیرش قانون اساسی افغانستان و انتخابات آینده تمایل نشان‌داده‌اند.

اما پس از نشر این گزارش، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته‎است که صلح یکی از هدف‌های عمده دولت و خواست مشروع مردم افغانستان است و حکومت از هر فرصت ممکن برای تحقق این آرمان استقبال می‌کند.

در خبرنامۀ شورای امنیت ملی آمده‌است، شورای عالی صلح به‌خاطر پیوستن مخالفین مسلح حکومت با دولت کار می‌کند و اگر تماسی هم صورت گیرد از این آدرس صورت می‌گیرد.

دفتر شورای امنیت گفته‌است که گزارش نشر شدۀ خبرگزاری آشوسیتد پرس در مورد  خاص تماس های مکرر مشاور امنیت ملی افغانستان بی‌اساس بوده و این شورا آنرا رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала