واکنش ضمیر کابولوف به راهبرد جدید و ضد پاکستانی آمریکا

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: بدون ایفای نقش پاکستان، هیچ راه‌حلی برای افغانستان متصور نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در مصاحبه‌ای در واکنش به راهبرد جدید و ضدپاکستانی دولت آمریکا، تاکید کرد: بدون ایفای نقش پاکستان، هیچ راه‌حلی برای افغانستان متصور نیست.
این اظهارات کابلوف بازتاب گسترده در رسانه‌های پاکستان داشت.
کابلوف تاکید کرده است: فشارهای غیرضروری بر پاکستان منجر به تحت تاثیر قرار گرفتن منطقه می‌شود و هر نوع تنش جدید در منطقه، اوضاع افغانستان را متشنج تر و بحرانی‌تر خواهد کرد.
«سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری گفته بود: اعلام استراتژی آمریکا توسط ترامپ هیچ نتیجه‌ای ندارد و یک راهبرد غیر عملی است.
او افزود بارها اعلام کرده‌ایم که تکیه واشنگتن به عملیات نظامی و استفاده از زور خطرناک است و مشکلی را حل نمی‌کند.
روسیه و پاکستان در سال های گذشته همواره روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری سازنده در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی داشته‌اند، اما تحولات اخیر در مناسبات دو کشور که به شکل لغو تحریم تسلیحاتی پاکستان توسط روسیه همراه بود؛ حکایت از گام های رو به جلوی پاکستان و روسیه در مسیر گسترش همکاری های دو طرف از جمله در بخش دفاعی و نظامی دارد.
از دیدگاه کارشناسان مسائل سیاسی، توسعه همکاری‌های اسلام‌آباد و مسکو به ویژه در بخش نظامی همواره تابع روابط پاکستان با کشورهای غربی از جمله آمریکا بوده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала