طالبان میتوانند سلاح را در افغانستان ازرانتر خریداری نمایند

© Fotolia / ElenaRپولدارترین‌ و پول خرج کن ترین کشور های دنیا
پولدارترین‌ و پول خرج کن ترین کشور های دنیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان از فساد که در داخل اردوی افغانستان وجود دارد استفاده نموده و از نیرو های افغان سلاح خریداری می کنند.

رکس تیلرسن وزیر امور خارجه امریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «روسیه برای طالبان تسلیحات عرضه می کند و این مسلما نقض هنجارهای شورای امنیت سازمان ملل است. البته که ما از این عمل آزرده می شویم و از روسیه می خواهیم که به این موضوع توجه کند».

کلینتویچ اظهارات تیلرسون مبنی بر تهیه ارسال سلاح روسیه به طالبان را بی اساس خواند - اسپوتنیک افغانستان
کلینسیویچ اظهارات تیلرسون مبنی بر تهیه ارسال سلاح روسیه به طالبان را بی اساس خواند

وحید مژده مبصر سیاسی در رابطه به گفته های تیلرسن به آژانس خبری اسپوتنیک گفت: من در این مورد با طالبان صحبت کرده ام، آن ها می گویند که برای ما نه تنها روسیه بل هیچ کشوردیگر کمک نمیکند. آن ها گفتند که ما یک کلاشنیکوف را در داخل افغانستان ارزان تر می توانیم بخریم.
به گفته وحید مژده طالبان از فساد که در داخل اردوی افغانستان وجود دارد استفاده نموده و از نیرو های افغان سلاح خریداری می کنند.
به گفته این مبصر سیاسی، اگر طالبان از کشوری سلاح هم بگیرند کلاشنیکوف نخواهد بود. آن ها تقاضا سلاح های ضد هوای میکنند و در صورتی که آن را بدست بیاورند، مشکلات امریکای ها در افغانستان چندید برابر خواهد شد.
به نظر مژده، هدف امریکای ها از مقصر نمودن روسیه در رابطه به کمک اسلحه برای طالبان، تفرقه انداختن در میان این گروه می باشد، که گویا طالبان به روسیه وابسته شده و از سوی دیگر این در حقیقت تبلیغات منفی علیه خود طالبان نیز می باشد. 
کابولوف:حمایت مسکو از طالبان تخیل و دروغ است - اسپوتنیک افغانستان
کابولوف:حمایت مسکو از طالبان تخیل و دروغ است

به نظر مژده یکی از دلایل دیگر که امریکا روسیه را برای کمک به طالبان متهم میکند، این است که آن ها می خواهند با مقصر نمودن کشور های دیگر همچو روسیه و پاکستان شکست خود را در افغانستان پنهان کنند.
به نظر مژده حتی اگر روسیه و یا پاکستان برای طالبان کمک کنند، بیش از پنجاه کشور جهان چگونه نتوانستند در برابر چند میل سلاح که پنهانی فرض کنیم روسیه به افغانستان داده است بیاستد و در مقابل طالبان ناکام بمانند.
او میگوید که امریکا یک کشور تجاوزگر است و بخش از ملت افغانستان در مقابل آن ها ایستادگی کرده و به همین دلیل آن ها در افغانستان شکست خورده اند.
مژده گفته های یکی از سناتوران امریکای را تکرار نموده گفت که هدف از استراتیژی امریکا پیروزی در جنگ نیست، بل به تعویق افتادن شکست در افغانستان است.
قابل یاد آوریست که روسیه اظهارات امریکا را مبنی بر ارسال سلاح روسیه به طالبان بی اساس دانسته و می گویید که واشنگتن تلاش دارد روسیه را با معیارهای خود اندازه گیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала