تیلرسون بار دیگر روسیه را متهم به تامین سلاح برای طالبان کرد

© AFP 2023 / Nicholas Kammتیلرسون بار دیگر روسیه را متهم به تامین سلاح برای طالبان کرد
تیلرسون بار دیگر روسیه را متهم به تامین سلاح برای طالبان کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا بار دیگر به طور غیر منتظره روسیه را متهم به تامین سلاح برای گروه طالبان و نقض هنجارهای بین المللی کرد.

تیلرسون: ایالات متحده از پاکستان پشتیبانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
تیلرسون: ایالات متحده از پاکستان پشتیبانی می کند
به گزارش اسپوتنیک، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس خبری گفت:- "روسیه برای طالبان تسلیحات عرضه می کند و این مسلما نقض هنجارهای شورای امنیت سازمان ملل است. البته که ما از این عمل آزرده می شویم و از روسیه می خواهیم که به این موضوع توجه کند".

تیلرسون در پاسخ پرسش روزنامه نگار که پرسید، در زمان اعلام استراتژی جدید ایالات متحده امریکا درباره افغانستان دونالد ترامپ به عرضه سلاح از طرف کشورها اشاره نکرد، گفت:- "اگر کسی می خواهد برای افغانستان سلاح تامین کند باید از طریق دولت افغانستان این کار را انجام بدهد".  

پیش از این هم امریکا روسیه را متهم به تامین سلاح برای طالبان کرده بود، که وزارت امور خارجه روسیه این موضوع را رد و خواستار ارائه شواهد شدند که نه مقامات افغانستان و نه فرماندهی نیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان شواهدی را ارائه کرده نتوانستند و تنها به گمانه زنی پرداختند.

طوریکه در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، روسیه تنها با هدف تضمین امنیت شهروندان روسیه در افغانستان و تشویق این گروه برای پیوستن به روند آشتی ملی در تماس بوده است.

روز دوشنبه ترامپ استراتژی جدید امریکا در قبال افغانستان را اعلام کرد، او  درباره جنبه های نظامی این استراتژی چیزی نگفت و  اما روشن ساخت که هیچ خروج سریع نیروهای نظامی این کشور از افغانستان مطرح نیست.

ترامپ همچنین نقش پاکستان در حل و فصل بحران افغانستان را به روشنی تعریف کرد و گفت: اگر پاکستان به پناه دادن تروریست ها در خاک خود ادامه بدهد بسیار چیزها را از دست خواهد داد و یکی از گزینه ها جاگزین کردن کشور هند به جای پاکستان می باشد که این کشور برای امریکا یک شریک خوب تجاری هم هست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала