واکنش منفی پاکستان از اعلام ستراتیژی جدید امریکا در افغانستان

© AFP 2023 / MARK RALSTONThe flag of Pakistan and American flags (File)
The flag of Pakistan and American flags (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، شماری از نظامیان پاکستانی می‌گویند که اکنون هراس افگنان هیچ پناه گاهی امنی در پاکستان ندارند و اگر ترامپ ادعا می‌کند که لانه‌های هراس افگنان در خاک پاکستان است، بایددر این باره سند ارائه کند.

یک جنرال پیشین پاکستان می‌گوید که مقام های امریکایی از سال 2007 تا کنون در بارۀ پناه گاه های امن هراس افگنان در پاکستان سخن می زنند،و این راهبرد چیز تازه یی نیست.
اسد منیر، جنرال پیشین پاکستانی گفت:"ما فهمیدیم که گفتگو با هراس افگنان نتیجه ندارداز همین رو فوری عملیات نظامی را در بخش های قبایلی اغاز کردیم و اکنون هیچ جای در پاکستان وجود ندارد که در ان هراس افگنان باشند.اگر ترامپ و مقام هایش به این باورند که پناه گاه های هراس افگنان در اینجاست سند ارایه کنند."
برخی از احزاب سیاسی پاکستان می گویند که ترامپ در این راهبردش پاکستان را رسمن کشور حامی هراس افگنان اعلام نکرده است و نیز بر قطع فوری کمک هایش به پاکستان نیز چیزی نگفته است.
افراسیاب ختک، رهبر حزب عوامی ملی گفته است:"ما در پایان دادن به هراس افگنی در کشور مان ناکام شدیم. ما نتوانستیم که در مدرسه ها اصلاحات بیاوریم ما باید انتقاد پذیر باشیم و فکر می کنم که سیاست پاکستان در برابر افغانستان ناقص است.. و پشتیبانی از طالبان نادرست است. حتا اگر اقای ترامپ هم نمی گفت درست نبود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала