رییس جمهور به سرمایه‌گذاران: عزت شما اینجاست، پول‌تان را به بیرون نبرید

© REUTERS / Mohammad Ismailرییس جمهور به سرمایه‌گذاران: عزت شما اینجاست، پول‌تان را به بیرون نبرید
رییس جمهور به سرمایه‌گذاران: عزت شما اینجاست، پول‌تان را به بیرون نبرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در جریان سفر به ولایت هرات از بازرگانان کشور خواست که تنها تجار باقی نمانند بلکه به صنعت‌کار مبدل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان که دیروز به هدف بازگشایی کارخانه‌ی نساجی "طلای سفید افغان" و بزرگداشت از نود و هشتمین سالگرد استرداد استقلال کشور به هرات رفته بود، هرات را قطب انکشاف آینده‌ی کشور خواند و افزود که این ولایت ایران، چین و آسیای میانه را به آسیای جنوبی وصل می‌کند.

آقای غنی همچنین گفت که قرار است چند هفته بعد خط آهن ایران وارد افغانستان ‌شود و نخستین محموله‌ی تجاری این کشور که حدود یک میلیون تُن سمنت است، وارد کشور خواهد شد.

او با سپردن وعده‌ی همکاری به سرمایه‌گذاران هرات، افزود که نه تنها مشکلات پارک صنعتی کنونی هرات باید در سال آینده حل شود؛ بلکه باید تهداب پارک صنعتی دومی نیز در این ولایت گذاشته شود.

آقای غنی خطاب به سرمایه‌گذاران کشور گفت: "خانه‌ی شما و عزت شما اینجاست، لطفاً پولتان را به بیرون انتقال ندهید. سرمایه گذاری و کمی اعتماد کنید. وقتی که شما اعتماد کنید، همه چیز موجب یک حلقه‌ی نجیبه‌ی اعتماد می‌شود."

به گفته‌ی رییس جمهور، سیاست سنگ مرمر تا دو هفته‌ی آینده در شورای عالی اقتصادی مورد رایزنی قرار می‌گیرد و نخستین خریداری سنگ مرمر به ارزش پنج میلیون دالر از سوی چین صورت می‌گیرد.

آقای غنی گفت که کانتینرهای چین از راه خط آهن به حیرتان می‌آیند، ولی خالی می‌روند که مرمر می‌تواند نخستین اقدام برای صادر کردن این سنگ به چین باشد.

رییس جمهوری افزود: "من باورمند هستم که می‌توانیم سالانه صدها میلیون دالر سنگ مرمر صادر کنیم و از اینرو نیاز است که سنگ مرمر به عنوان یک منبع مهم صادراتی مبدل شود."

کارخانه‌ی نساجی هرات از سوی بخش خصوصی به ارزش شش میلیون دالر امریکایی ساخته شده است که در آن 200 تن مشغول کاراند.

این کارخانه که دیروز از سوی رییس جمهور غنی گشایش یافت، روزانه شش تُن پنبه تولید می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала