رییس‌جمهور بلاروس: «علاقه خاص به افغانستان دارم».

© Photo / ریاست اجرایهرییس‌جمهور بلاروس وعبدا لله عبدا لله
رییس‌جمهور بلاروس وعبدا لله عبدا لله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور بلاروس از علاقۀ شخصی‌اش به افغانستان یاد کرد و گفت که در سفر هیأت بلند پایۀ افغانستان به مینسک، تهداب و اساس روابط میان دو کشور گذاشته می‌شود.

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان طی یک سفر رسمی به بلاروس با ریس جمهور این کشور  الکساندر لوکاشنکا دیدار نمود.

در این دیدار، دو طرف در خصوص همکاری‌ها در زمینه‌های صنعت، زراعت، تربیۀ کادرها و ساخت‌وساز مراکز ارائۀ خدمات عمومی، بحث و تبادل نظر کردند.

افغانستان و بلاروس کمیسیونی برای گسترش روابط می‌سازند

رییس‌جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکا گفت که کشورش آماده است تا روابط خویش را با افغانستان گسترش بدهد و هیچ مشکل و مانعی را در راستای بهبود روابط دو کشور نمی‌بیند.
لوکاشنکو با تأکید بر این‌که کشورش خواهان پیشرفت و ترقی افغانستان می‌باشد، تصریح کرد که همواره در دیدارهای خویش با سران کشورهای همسایۀ افغانستان، بر اهمیت داشتن روابط حسنه با کابل تأکید کرده است.
داکترعبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان گفت که جمهوری اسلامی افغانستان، خواهان بازکردن یک صفحۀ جدید در روابط خویش با جمهوری بلاروس می‌باشد.
رییس اجراییه کشور با اشاره به دیدارهای هیأت‌های دو کشور در گذشته گفت" کابل آمادۀ گسترش روابط با مینسک در عرصه‌های صنعت، زراعت و ماشین‌آلات می‌باشد و امیدواریم که روابط دو کشور جنبۀ عملی پیدا نماید".
داکتر عبدالله عبدالله که در یک سفر رسمی وارد بلاروس شده است از مراکز صنعتی و تولیدی این کشور از جمله فابریکه موترسازی و تراکتورسازی،دیدار نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала