کشته شدن دو تن در زمان بازداشت عضو شورای ولایتی بلخ

© Photo / Sputnikکشته شدن دو تن در زمان بازداشت عضو شواری ولایتی بلخ
کشته شدن دو تن در زمان بازداشت عضو شواری ولایتی بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی ولایت بلخ تأیید می‌کنند که دو تن درهنگامی بازداشت آصف مهمند، عضو شورای ولایتی این ولایت که متهم به فساد است، کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقام‎های محلی ولایت بلخ امروز (سه‌شنبه ۲۴ اسد) می‎گویند که دو تن در هنگامی بازداشت آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ، در میدان هوایی این ولایت، کشته شدند و چهارتن دیگر زخم برداشته‌اند.
تاکنون هویت کشته شد‎گان روشن نیست، اما کمال سادات، فرمانده پولیس بلخ می‎گوید که یکی از نگهبانان‌اش در این رویداد زخمی شده است.
وی افزود، از حکم بازداشت این عضو شورای ولایتی خبرنداشت و مهمند از سوی نیروهای پولیس مرزی بازداشت شده است.
اما، منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ می‎گوید که آصف مهمند از سوی نیروهای امنیتی در میدان هوای بازداشت شده است و بازجوی‎ها از وی جریان دارد.
وی افزود که مهمند از سوی پولیس با دستور سارنوالی امنیت ملی بازداشت شده است.
آصف مهمند پس از آن که از کابل در یک پرواز به مزارشریف رسید برای ده ساعت درمحاصره بود و او نمی‎خواست تا به پولیس تسلیم شود زیرا به گفتۀ او وی به دستور والی بلخ که بارها وی از او انتقاد کرده است، بازداشت شده است.
سخنگوی والی بلخ در ادامه گفت که آصف مومند به دست داشتن در فساد اداری در شماری از قراردادها، متهم است.
درهمین حال، سخنگوی پولیس بلخ می گوید پیش از آن که آصف مهمند بازداشت شود، شماری از افراد مسلح مربوط به جمعه خان همدرد به نزدیک میدان هوایی رفته بودند تا جلوبازداشت آصف مومند گرفته شود و از همین رو راه‎های منتهی شده به میدان هوایی برای چندین ساعت، بسته بودند.
هفتۀ گذشته، این عضو شورای ولایتی بلخ در یک نشست خبری والی این ولایت را به "تلاش ترور" او متهم ساخته بود.
وی در این نشست خبری گفته بود که این موضوع باید از سوی حکومت بررسی شود، اما سخنگوی والی بلخ این اتهام را بی‌بنیاد می‎داند.
مهمند ازسه ماه به این سو از بهر آن چه که وجود تهدیدهای امنیتی در برابر خودش می‎گوید، در کابل به سرمی برد و به بلخ رفته نمی‌توانست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала