سکوت غرب در مورد فاجعه میرزاولنگ از چیست؟

© REUTERS / Stringerطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با سقوط این منطقه استراتژیک،راه گروه های تروریستی به ویژه داعش برای رسیدن به سایر ولایت های شمالی افغانستان باز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سقوط این منطقه که با کشتار وسیع غیر نظامیان توسط مهاجمان از یک سو و سکوت معنادار دولت افغانستان و نیروهای خارجی از سوی دیگر مواجه شده است، سوالات و ابهام های زیادی را در ذهن همگان ایجاد کرده است.
در دو روز آخری که میرزاولنگ در برابر گروه های تروریستی مقاومت می کرد، نهادهای امنیتی افغانستان، 90 عملیات نظامی در 20 ولایت این کشور انجام داده اند. اما سرپل و میرزاولنگ، هدف هیچ کدام از این عملیات ها نبوده است. این در حالی است که ظاهر وحدت والی سرپل و محمد محقق، معاون ریاست اجراییه گفته اند مدام به وزیر دفاع دربارهٔ وضعیت بد دفاعی این روستا هشدار می داده اند.
اینک سؤال اصلی این است که چرا سازمان های امنیتی افغانستان و نیز نیروهای خارجی حاضر در این کشور، نه در زمان تهاجم گروه های تروریستی به میرزاولنگ و نه تا کنون که تقریباً یک هفته از سقوط منطقه و جنایات صورت گرفته، می گذرد، هیچ واکنشی نشان نداده اند؟
به نظر می رسد دولت افغانستان و کشورهای خارجی مستقر در آن، بر خلاف رویکردی که در ولایت های جنوبی این کشور از خود نشان می دهند، هیچ اراده ای برای مبارزه با گروه های تروریستی در شمال ندارند. تصور اولیه این است که نیروهای خارجی مستقر در افغانستان، بی میل به قدرت گرفتن گروه های تروریستی در شمال افغانستان و توسعه جغرافیای عمل آن ها در این مناطق نیستند.
آسمان افغانستان به طور کامل توسط نیروهای خارجی اداره و کنترل می شود و بر اساس گزارش های موثق منابع محلی، به طور مداوم بالگردهایی در مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی در ولایت سرپل دررفت و آمد بوده است که احتمال می رود در هماهنگی با نیروهای خارجی مشغول ارسال تجهیزات و امکانات به آن نیروها بوده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала