آغاز عملیات باز پس‌گیری میرزا اولنگ در سرپل

© REUTERS / Omar Sobhaniآغاز عملیات باز پس‌گیری میرزا اولنگ در سرپل
آغاز عملیات باز پس‌گیری میرزا اولنگ در سرپل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولین قول اردوی ۲۰۹ شاهین از آغاز عملیات باز پس‌گیری منطقه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل توسط نیروهای اردوی کشور، خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که این عملیات کوبنده و گسترده خواهد بود.
آقای جمشیدی بیان گفت: "کاروان بزرگ محاربوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به رهبری بریدجنرال ارکانحرب امان الله مبین قوماندان این قول اردو به ولایت سرپل رسیده و عملیات واپس گیری ساحات میرزا اولنگ ولسوالی صیاد را آغاز نمودند".
سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین افزوده است: "در لحظات آغازین این عملیات ۳ تن ازدشمنان کشته شده و پلان است که دشمنان درمیرزا اولنگ به صورت کامل سرکوب وازبین برده شوند".
این در حالی است که روز گذشته جلسه سرقوماندانی علی قوای مسلح نیز وضعیت منطقه میرزا اولنگ را به بررسی گرفت و به نهادهای امنیتی و دفاعی دستور باز پس‌گیری این منطقه را صادر کرد.
منطقه میرزا اولنگ، روز شنبه (۱۴ اسد) به دست طالبان سقوط کرد. مقام‌های محلی سرپل پس از سقوط این منطقه گفتند که نیروهای امنیتی در برابر حملات گروهی تروریستان داعشی و طالب که یکجا کنار هم در منطقه میرزا اولنگ می جنگیدند بیش از ۴۸ ساعت مقاومت کردند اما به دلیل عدم اعزام نیروهای کمکی از مرکز این منطقه سقوط کرد.
طالبان پس از تصرف منطقه میرزا اولنگ دست به جنایات ضد بشری زده و دستکم ۵۰ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را به گلوله بستند و نزدیک به ۱۵۰ خانواده را به اسارت گرفتند.
شام روز گذشته پس از پادرمیانی ریش سفیدان منطقه، طالبان ۲۳۵ گروگان غیرنظامی را رها کردند. گفته می‌شود که هم اکنون نیز نزدیک به ۸۰ غیرنظامی در اسارت طالبان به سر می برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала