در مونته نگرو یک زندان به هوتل پنج ستاره تبدیل می‌شود+عکس

© publik15در مونته نگرو یک زندان به هوتل پنج ستاره تبدیل می‌شود+عکس
در مونته نگرو یک زندان به هوتل پنج ستاره تبدیل می‌شود+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است یک زندان در مونته نگرو تبدیل به اقامتگاه لوکس و هوتل پنج ستاره شود.

جزیره مامولو، برای دفاع از امپراطوری اتریش-مجارستان، یک قلعه دریایی بوده است که از ورود کشتی های بیگانه جلوگیری می کرد. در زمان جنگ جهانی دوم، به وسیله بنیتو موسیلینی، رهبر فاشیست ایتالیا، به زندان و اردوگاه کار اجباری تبدیل شد. در این زندان حدود 2000 نفر زندانی بودند که از آنجمله حدود 80 نفر از آنها اعدام شدند و 50 نفر از آنها بخاطر گرسنگی از بین رفتند. امروز، یکی از شرکت های سوئدی خواهان تبدیل این زندان به یک اقامتگاه و هوتل پنج ستاره است.

pic.twitter.com/sUNFqQ0LI1

pic.twitter.com/7XAqAyVPXp

​اما با این حال بسیاری از خانواده‌های زندانیان، با این موضوع مخالف هستند و معتقدند اینکار نوعی بی حرمتی است. داکلستیک، فردی که پدر پدرپذرگش در این زندان بوده است، در این باره می گوید: ساخت یک هتل 5 ستاره در جایی که بسیاری از افراد در آن از بین رفته اند، نمونه‌ی غفلت از تاریخ می باشد.

با وجود گذشته بدی که این مکان داشته است، دولت مونته نگرو، درخواست شرکت مصری-سوئدی برای تبدیل آن به یک اقامتگاه لوکس، را قبول کرده است. با وجود مخالفت هایی که از سوی خانواده های زندانیان وجود دارد، دولت از اجرای این طرح دفاع می کند و معتقد است، این کار باعث رونق اقتصادی این محدوده می شود. وزیر سیاحت مونته نگرو در این مورد گفته است: "می‌توان این مکان را رها کرد تا تخریب و نابود شود و می‌توان به آن رسید و از آن به عنوان یک منبع سرمایه گذاری استفاده کرد".

در طرحی که از جانب شرکت مذکور پیشنهاد شده است، اماکن و سهولت‌های تفریحی چون هوتل، فروشگاه، میدان رقص، رستورانت، کلوپ ساحلی و فروشگاه در نظر گرفته شده است.

در ادامه عکس‌هایی از طرح ایجاد این هوتل منتشر شده است.

pic.twitter.com/IYh5ztSXJz

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала