«دژهای پرنده»: هلیکوپترهای جنگی روسیه در سوریه چگونه فعالیت میکنند

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر «دژهای پرنده»: هلیوکوپترهای جنگی روسیه در سوریه چگونه فعالیت میکنند
«دژهای پرنده»: هلیوکوپترهای جنگی روسیه در سوریه چگونه فعالیت میکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دمیتری سرگییف کارشناس مسایل نظامی سلسله برنامه های راجع به کار نظامیان روسیه در سوریه تهیه نموده که این بار قهرمانان برنامه – پیلوتان هلیکوپترهای روسیه می باشند.

هلیکوپترها در جریان عملیات جستجو و نجات بکار گرفته میشوند، پیلوتان در عملیات حفاظت پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم شرکت می ورزند، آنها یک عالم وظایف دیگر را، با قراردادن جان خود در خطر انجام میدهند، خود و تخنیک محاربوی را از نقطه نظر مقاومت خود و درجه استحکام تخنیک محاربوی به معرض آزمایش قرار میدهند.
ژورنالیست الکسی یگوروف در برنامه نوبتی در تلویزیون «زویزدا» راجع به این که امروز آسمان این کشور دوردست شرقی چگونه تسخیر میگردد، چرخ بال های کدام هلیکوپترها اقشار هوای داغ سوریه را قطع میکند و افسران پیلوت هلیکوپترهای روسیه چگونه در این شرایط دشوار زندگی مینمایند، معلومات میدهد.
کمک از طریق هوا میرسد
بهترین پیلوتان، راهنمایان، بورت تخنیکران در روسیه که بسیاری آنها بارها در مراسم رسم گذشت در میدان سرخ در مسکو شرکت ورزیده، امروز در اینجا، در سوریه، وظایف محاربوی انجام میدهند. به این ترتیب، گروپ جستجو و نجات خدمات دیسانت — پاراشوتی پایگاه هوایی حمیمیم در هر لحظه جهت کمک به پیلوتان ما که در اراضی این منطقه با مصیبت مواجه میگردند، آماده پرواز می باشد. حساب بر دقیقه ها نه، بلکه بر ثانیه ها مطرح می باشد: اولتر از همه به داخل هلیکوپتر عمله خدمات جستجو و نجات می دود و به تعقیب آنها — نجات دهندگان، طبیبان و افراد گروپ پوشش آتشی پرواز میکنند. هلیکوپتر که باید به منطقه خطرناک پرواز کند، به مثابه دژ پروازکننده مصوون گردیده: کابین پیلوت و راهنما توسط زره پوشانده شده و آنها نیز با زره ضدمرمی ملبس می باشند. همه آنهایی که در هلیکوپتر پرواز میکنند، با زره ملبس بوده و بشمول طبیبان، مسلح می باشند.
هنگام حادثه نجات عمله دگرمن اولیگ پیشکوف به منطقه که از آن سیگنال خطر رسیده بود، دقیقاً چنین هلیکوپتر پرواز نموده بود. در آن لحظه هیچکس نمی دانست که منطقه که در آن باید پیلوتان رتا جستجو میکردند، چگونه منطقه است و تروریستان کمین گرفته بودند… حالا روشن شده که برای چه جهت جستجو گروپ کاملاً مجهز و مسلح پرواز میکند.
در سوریه تمام پروازهای هلیکوپترها در ارتفاع اصغری صورت میگیرد. این کار برای آن ضروری است، تا تحت آتش راکت های مدافعه هوایی دشمن قرار نگیرند. باید گفت که در هلیکوپترهای روسیه سیستم وجود دارد که به هلیکوپتر اجازه پرواز پائینتر از ارتفاع معین نمیدهد. پیلوتان ما در سوریه همچنان در ارتفاعات اصغری می جنگند. در یک محله مسکونی نیروهای حکومتی سوریه به عقب زدن تروریستان موفق شده نمی توانستند و مجبور شدند کمک هوایی درخواست کنند. هلیکوپترهای ضربتی می-24 از ترکیب نیروهای روسیه وارد منطقه شدند و در ارتفاع کم موازی با زمین راکت ها شلکیک نمودند. تهاجم بر قریه موفقانه انجام شد.

© Sputnik / Mihail Mokrushin«دژهای پرنده»: هلیوکوپترهای جنگی روسیه در سوریه چگونه فعالیت میکنند
«دژهای پرنده»: هلیوکوپترهای جنگی روسیه در سوریه چگونه فعالیت میکنند - اسپوتنیک افغانستان
«دژهای پرنده»: هلیوکوپترهای جنگی روسیه در سوریه چگونه فعالیت میکنند

چرخ فلک محاربوی
هلیکوپتر Ка-52 «الیگاتور» (تمساح) روسیه با مهارت خاص در آسمان پرواز میکند. این هلیکوپتر عملاً بصورت عمودی پرواز میکند، چرخ میزند، در هوا جابجا معلق می ماند و بعداً برق آسا به پائین حرکت میکند. کار پیلوتان بسیار ظریف است: در نقطه پائینی این «چرخ فلک» هلیکوپتر در ارتفاع 5 متر با سرعت 200 کیلومتر در ساعت پرواز میکند. کار نهایت ظریف پیلوتان نه تنها به مهارت پیلوتاژ عالی مربوط است. بطور مثال، در سوریه بدون هرگونه تمرینات باید هلیکوپتر را شب هنگام طی مدت زمان بیش از یک ساعت در اراضی ناآشنا اداره کرد و با دقت تا 5 ثانیه باید به هدف رسید. طوریکه خود هوانوردان میگویند، چنین دقت برای هماهنگی عملیات با بخش زمینی عملیات ضروری می باشد: تاخیر میتواند به تلفات انسانی منجر گردد.
یک وظیفه مهم دیگر پیلوتان در سوریه — شرکت در عملیات بدرقه می باشد. همین هلیکوپترهای ضربتی حفاظت طیارات ترانسپورت نظامی هوایی را که از میدان هوایی حمیمیم استفاده مینمایند، تامین میکنند. عملیات حفاظتی در ارتفاعات مختلف صورت میگیرند: در ارتفاعات کمتر هلیکوپترها و در ارتفاعات زیاد — طیارات سو-30 سی ام و سو-35 جوابگوی آن می باشند. به گفته راهنمای هلیکوپتر می-28 ان، آنها در هوا در فاصله 50-200 متر از طیاره ترانسپورت نظامی قرار میداشته باشند و پوشش آن را هنگام نشست یا پرواز تامین میکنند. وظیفه عمده کشف نقطه آتشی می باشد، تا آن را محدود و خنثی سازند.
در زمین، در آسمان ها، در بحر
نجات در بحر امر جداگانه است. در جمله تجهیزات پیلوتان، برعلاوه سلاح سبک، کشتی بادشوند سریع نیز شامل است. این کشتی به پیلوت که با مصیبت مواجه گردیده، امکان قرار گرفتن در روی آب را فراهم می سازد. پیلوت با دیدن هلیکوپتر نجات فیشنگ با دود نارنجی را فیر می کند. برای هلیکوپتر نجات مساله عمده — دیدن این سیگنال محسوب میشود، ولی پیچیده ترین کار — نگهداشتن جابجای هلیکوپتر هنگام بلند نمودن صدمه دیدگان می باشد.
قابل یاداوری است که برای نجات دهندگان هوایی در سوریه تمرینات بصورت سیستماتیک برگزار میشوند. برعلاوه این، پیلوتان قبل از آن که در عملیات نجات شرکت ورزند، در کورس های آمادگی خاص را در مرکز 344 آمادگی محاربوی در تورژاک آموزش می بینند.
هلیکوپتر می-28 میتواند اهداف را مستقلانه کشف نماید و همچنان به مثابه توجیه کننده به هدف فعالیت نماید. هلیکوپتر «شکاری شبانه» (هلیکوپتر می-28) در سوریه اکثراً شبانه استفاده میشود. پیلوت با وسایل دیدشبانه فعالیت می نماید.
شب هنگام همچنان عملیات نجات انجام میگردند، اما فقط در روی زمین. در بحر عملیات نجات فقط در روز انجام میشوند. به خاطریکه برای پیلوت جهت یابی در سطح بحر دشوارتر است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала