مرتضوی در باره استقبال از اشرف غنی در تهران توضیح داد

© Photo / کسرامرتضوی در باره استقبال از اشرف غنی در تهران توضیح داد
مرتضوی در باره استقبال از اشرف غنی در تهران توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار یادداشتی، به منتقدان چگونگی استقبال ایران از رئیس جمهوری افغانستان در میدان هوایی «مهرآباد» تهران، به عنوان حاشیه های فربه تر از متن، پاسخ داد.

حضور اشرف غنی در مراسم تحلیف روحانی قطعی شد - اسپوتنیک افغانستان
حضور اشرف غنی در مراسم تحلیف روحانی قطعی شد
به گزارش اسپوتنیک، شاه حسین مرتضوی روز یکشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت: شماری از افراد در صفحات اجتماعی خود به جای متن به حاشیه ها پرداخته اند.
وی افزوده است، که برخی افراد از روی عمد و برخی از سر ناآگاهی و شماری دیگر با نگاه سیاسی به چگونگی استقبال از محمد اشرف غنی در میدان هوایی تهران پرداخته اند، اما افراد منصف قضاوت های منصفانه خود را دارند.
مرتضوی تاکید کرده است، که براساس برنامه از پیش تنظیم شده قرار بود هواپیمای حامل رئیس جمهوری افغانستان، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح در میدان هوایی مهر آباد به زمین بنشنید و «سلطانی فر»، وزیر ورزش، همراه شماری از مقامات وزارت خارجه ایران و سفیر افغانستان و بعضی از اعضای سفارت افغانستان در تهران، از اشرف غنی استقبال کنند.
وی در ادامه نوشته است: وزیر ورزش ایران با اشتباهی که در تقسیم اوقات خود کرده بود، از رسیدن به میدان هوایی بازماند و «محمد رضا بهرامی» از رئیس جمهوری پذیرائی کرد و رئیس جمهوری افغانستان نیز در تمام عرصه ها و سفرها نمایندگی با عزت از مردم و دولت این کشور داشته است.
مرتضوی در صفحه اجتماعی خود افزوده است، که رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با روحانی، اساسی ترین موضوعات را به صورت جدی و صریح مطرح کرد.
وی تصریح کرده است، که عزت، منافع ملی، و مصلحت مردم افغانستان در تمام مباحث مدنظر دولت خواهد بود.
برخی از رسانه های افغانستان و صفحات اجتماعی این کشور، استقبال سفیر ایران در کابل از اشرف غنی در میدان هوایی مهرآباد تهران را حاکی از سردی پیوندهای دو کشور ارزیابی کردند، اما انتشار تصاویر استقبال روحانی از رئیس جمهوری و دیدار این دو مقام بلندپایه نشان می دهد که رئیس جمهوری ایران به گرمی از رئیس جمهور افغانستان استقبال به عمل آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала