زنان تروریست – تهدید جدید برای اروپا

© AFP 2023زنان تروریست – تهدید جدید برای اروپا
زنان تروریست – تهدید جدید برای اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان ترویست پرابلم بزرگ را برای سازمان‌های امنیتی اروپا ایجاد می نماید

افزایش تعداد مظونین به جرم ترور در بین زنان اروپا، سازمان های امنیتی را در برابر چالش جدیدی قرار داده است.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه "هندلزبلات آلمان" در گزارشی نوشته است: از زمانی که تروریسم داعش در مناطق تحت اشغال خود با شکست هایی مواجه شده است همواره تروریست های بیشتری به اروپا بر می گردند. حالا سازمان های اروپای با چالش جدیدی روبرو شده اند. تا کنون به این اندازه تروریست های بالقوه در بین زنان اروپا وجود نداشت.

همچنین همواره زنانی در بین تروریست ها دیده می شوند که اهداف مذهبی و سیاسی خود را با خشونت های وحشتناک دنبال می کنند. اخیرا وقتی که  نیروهای امنیتی در موصل عراق چهار جهادی زن آلمانی را در بین طرفداران داعش دستگیر کردند، شوک بزرگی به آلمان وارد شد. آلمان به این مسئله می اندیشد که انگیزه ها و امیدها و دلایل این زنان چه بوده است که وطن آرام و پیشرفته خود را ترک کرده تا در خدمت تروریست ها باشند و همچنین همواره بر تعداد آن ها افزوده می شود.

این روزنامه آلمانی در ادامه این مطلب نوشت: به ندرت در گذشته نیز زنان در سازمان های تروریستی فعال بوده اند. برعلاوه زنان آلمانی که در موصل دستگیر شدند، زنان تروریستی از کشورهای ترکیه، روسیه، کانادا، چیچن، لیبیا و سوریه نیز وجود دارد.

هفته پیش معلوم شد که یک دانش آموز  دختر 16 ساله آلمانی از ایالت زاکسن هم در بین دستگیر شدگان در موصل بوده است. وی در تابستان گذشته از آلمان ناپدید شده و به داعش در عراق پیوسته بود. پیش از آن نیز به اسلام افراطی گرویده بود.

کشور آلمان یک شکارگاه جذاب برای استخدام تروریست ها است. بر اساس گزارشات سازمان اطلاعات داخلی آلمان از بیش از 930 تبعه آلمان به عراق و سوریه رفته اند تا در آنجا به گروه های تروریستی مانند داعش بپیوندند یا از آن ها حمایت کنند که در حدود 20 % آنها زن هستند. پتانسیل ترور در بین این افراد بسیار بالا است. یک سوم آن ها قسماً دوباره به آلمان برگشته اند و بیش از 70 نفر آن ها فعالانه در ترور داعش مشارکت داشته اند.

رئیس یوروپل (پولیس اروپا) با توجه به این اوضاع درباره یک خطر جدید در این اتحادیه هشدار می دهد. ارزیابی گردیده که در آینده نزدیک  به حدود 2500 تروریست داعش از عراق و سوریه به اروپا بر میگردند. این نگرانی وجود دارد که بسیاری آنها از اقدامات تروریستی که از داعش یاد گرفته اند در اروپا نیز عملی می کنند.

هشدارهای یورو پل در این باره کاملا قابل درک است. از  بین حدود 718 تروریست داعشی که پولیس سال گذشته دستگیر کرده است حدود یک چهارم آنها زن هستند.

رئیس تشکیلات قضائی اتحادیه اروپا بر این باور است که با توجه به کاهش سن و افزایش زنان در بین تروریست ها، اروپا باید روش های جدید و ویژه ای را برای آمادگی به منظور مقابله با این خطر در دستور کار قرار دهد. البته تنها اروپا نیست که با پدیده ترور در بین زنان مبارزه می کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که در غرب این مسئله به دشواری قابل درک است که چرا زنان داوطلبانه به سازمان هایی تروریستی می پیوندند که زنان را سرکوب و استثمار می کنند. انگیزه های زنان برای پیوستن به داعش اغلب مشابه مردان و عبارت است از ماجراجویی، سرخوردگی، از خودبیگانگی و تعصب و غیرت دینی است.

دو تن از کارشناسان امنیتی غربی بر این باورند که نیروهای امنیتی اروپا آمادگی ناکامل برای مقابله با خطر تروریسم زنان دارند. بررسی زنان به دقت مردان انجام نمی شود.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که تروریسم بوکوحرام نیز به صورت هدفمند برای استخدام زنان کار می کند چرا که در ارتکاب اقدامات تروریستی کم تر تحت اشتبأ نیرو های امنیتی قرار می گیرند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала