اعلام نتیجه‌ی امتحان کانکور سال ۱۳۹۶/ رضا رفعت344،24 کسب کرد

© Fotolia / zimmytwsاعلام نتیجه‌ی امتحان کانکور سال ۱۳۹۶/ رضا رفعت344،24 کسب کرد
اعلام نتیجه‌ی امتحان کانکور سال ۱۳۹۶/ رضا رفعت344،24 کسب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی افغانستان نتیجه‌ی آزمون کانکور سال ۱۳۹۶ بر ۱۳۹۷ روزانه‌ را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، وزارت تحصیلات عالی افغانستان نتیجه‌ی آزمون کانکور سال ۱۳۹۶ بر ۱۳۹۷ روزانه‌ را اعلام کرد.
عبدالطیف روشان، سرپرست وزارت تحصیلات عالی در نشست خبری امروز "شنبه، هفتم اسد" گفت که ۱۶۹ هزار و ۵۲۹ دواطلب در این دور اشتراک کرده‌ بودند که از این جمله ۱۴۷ هزار و ۵۳۰ تن در امتحان کانکور کامیاب شده‌اند.
آقای روشان گفت اول، دوم و سوم نمره‌ی کانکور را به ترتیب زیر معرفی کرد:
رضا رفعت ولد عوض از ولایت کابل توانسته است که با کسب ۳۴۴.۲۴ بلندترین نمره‌ی کانکور، اختر محمد فرزند چمن علی از ولایت غزنی با کسب ۳۴۴.۲۰ دومین نمره‌ی بلند و ذبیح‌الله ولد رحمت از ولایت کابل با دریافت ۳۴۲.۶ نمره سومین نمره‌ی بلند کانکور امسال را دریافت کرده‌اند.
به گفته‌ی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، هر سه داوطلب یادشده در دانشگاه طبی کابل جذب شده‌اند.
آقا روشان گفت که از مجموع کامیاب شدگان، ۶۰ هزار و ۶۲۹ تن در دانشگاه‌های و نهادهای تحصیلی دولتی و ۳۱ هزار و ۶۲۹ تن در نیمه عالی جذب شده‌اند.
او افزود که مجموع واجد شرایط شمولیت در موسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی ۵۵ هزار ۲۶۶ هزار تن در نظر گرفته شده است که از این جمله ۴۸ هزار و ۳۵۸تن اناث و ۹۹ هزار و ۱۷۹ تن ذکور هستند.
آقای روشان گفت از مجموع کامیاب شدگان ۶۷ درصد آنان ذکور و ۳۳ درصد آنان اناث است، که البته این رقم نسبت به سال گذشته انکشاف یافته است.
به گفته‌ی او، روند امسال "شاف‌تر" بود که در این راستا استفاده از بایومتریک برای ثبت دواطلبان بسیار موثر واقعه شده است.
آقا روشان گفت: "برای نخستین بار امتحان کانکور در وضعیت آب و هوای مناسب در سراسر کشور گرفته شد که این تغییر سبب شد که هیچ داوطلبی به دلیل مشکل راه‌های مواصلتی از امتحان محروم شود."
آقای روشان گفت که در آینده وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد که به همکاری وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت معارف نظام "انکشاف متوازن" و دانشکده‌های جدید را ایجاد کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала