تبعیض جنسی در بی بی سی

© AFP 2023 / Carl Courtتبعیض جنسی در بی بی سی
تبعیض جنسی در بی بی سی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با افشای اختلاف جدی بین حقوق مردان و زنان در «بی‌بی‌سی»، شماری از مجریان زن این شبکه تلویزیونی قصد دارند به دلیل تبعیض جنسی، از آن شکایت کنند.

اسپوتنیک به نقل از نشریه صفحه اول، حد اقل 10 تن از مجریان زن شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» قصد دارند به دلیل تبعیض جنسی، از این شبکه تلویزیونی شکایت کنند. پیش از این بی‌بی‌سی با فشار رسانه‌ها مجبور به انتشار فهرست گرانترین کارمندان خود شد که نشان می‌دهد تمامی کارکنانی که عایدات بیش از نیم ملیون پوند دارند،‌مرد هستند.

بر اساس گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، گروهی از مجریان زن شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی بی‌بی‌سی قصد شکایت از این شبکه را دارند و انتظار می‌رود که به تدریج شمار عاریضین زن بی‌بی‌سی افزایش یابد. زیرا هم‌اکنون مجریان زن به شدت از اینکه همکاران مردشان حقوق‌های بسیار بالاتری دریافت می‌کنند، ‌خشمگین هستند.

این گزارش حاکیست، بالاترین حقوق کارکنان زن بی‌بی‌سی مربوط به خانم «کلودیا وینکلمن» با دستمزد حدود 450 هزار پوندی است. اما «کریس اوانز»، گرانترین مجری مرد بی‌بی‌سی، حدود 2.2 ملیون پوند معاش دارد.

رد هال، مدیر عمومی بی‌بی‌سی در واکنش به اعتراضات اخیر گفته است که قول بهبود شرایط را می‌دهد و تا سال 2020 اختلاف حقوق میان زنان و مردان را حل خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала