ادعای C.N.N درباره کمک به طالبان تبلیغات منفی علیه روسیه است

© Sputnik / Sergey PyatakovБрифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой
Брифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اتهام حمایت تسلیحاتی روسیه را به "طالبان" بی اساس و تبلیغات منفی علیه روسیه خواند .

به گزارش اسپوتنیک پس از انتشار 2 فایل ویدئویی مبنی بر حمایت تسلیحاتی روسیه از طالبان توسط «C.N.N» ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اتهامات را رد کرد و این خبرگزاری آمریکایی را ابزار تبلیغاتی علیه دولت روسیه خواند.
وی افزود: بارها گفته‌ایم که یک جریان برای ارائه اطلاعات نادرست در رسانه‌های آمریکایی علیه روسیه راه افتاده که مدعی است روسیه از طالبان حمایت تسلیحاتی می‌کند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در این بازی سی.ان.ان ابزار تبلیغاتی برخی در آمریکا است.
وزارت دفاع افغانستان نیز درباره این گزارش‌ها می‌گوید که این مورد که طالبان سلاح روسی دریافت کرده‎اند را رد و یا تایید نمی‌کنیم.
هنوز شواهد دقیقی در این باره نداریم اما اگر درباره کمک روسیه به طالبان به شواهد دقیقی دست بیابیم، دولت و وزارت خارجه افغانستان در مورد آن تصمیم خواهند گرفت.
وی افزود: با این حال هر کشوری که خواستار از بین بردن تروریست‌ها است باید با دولت افغانستان و نیروهای ملی ما همکاری کند تا ما تروریسم را از بین ببریم.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این نیز در واکنش به ادعای مقامات افغان از کمک تسلیحاتی این کشور به طالبان گفته بود که روسیه در شمال افغانستان پایگاه نظامی ندارد و به طالبان نیز آموزش و تجهیزات نمی‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала