دیدار رئیس جمهور غنی با شورای مردمی جنبش روشنایی

© Photo / کسرادیدار رئیس جمهور غنی با شورای مردمی جنبش روشنایی
دیدار رئیس جمهور غنی با شورای مردمی جنبش روشنایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی ریئس‌جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته با ‌اعضای شورای مردمی جنبش روشنایی، دیدار و گفت‌گو‌نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت ارگ ریاست جمهوری، در این‌دیدار که در ارگ انجام‌شد، احمد‌بهزاد عضو ولسی جرگه به‌نمایندگی از حاضرین صحبت‌کرد و ضمن تشکری از رئیس‌جمهور کشور گفت: شما چه در دوران وزارت و چه در دوران ریاست‌جمهوری، از تمام مناطق به‌خصوص از مناطق مرکزی افغانستان درک درست‌ داشتید، ما با‌ مفکوره‌های شما آشنا‌هستیم.
وی‌ افزود که، شورای عالی مردمی جنبش روشنایی تظاهرات دوم اسد را ملغی اعلام‌نموده و با حکومت حاضر به‌گفتگو می‌باشند. بهزاد با اشاره به‌حرکت مدنی جنبش روشنایی اضافه‌کرد که مبارزه ما برای عدالت و یک‌افغانستان دموکراتیک بوده و مطالبات ما برای حل مشکلات می‌باشد.
احمد‌بهزاد گفت که ما خواهان عزت برای نظام افغانستان، تصحیح مناسبات و اصلاحات می‌باشیم و مطالبات مشروع مردم را از حکومت می‌خواهیم.
در این‌دیدار محمدسرور دانش معاون دوم رئیس‌جمهور نیز صحبت‌کرد و به‌ارزش و اهمیت گفت‌گو در راستای حل چالش‌ها اشاره‌نمود. معاون دوم رئیس‌جمهور گفت: طی پانزده‌سالی که در حکومت‌ بوده، شاهد نیت و اقدامات نیک رئیس‌جمهور غنی برای توسعۀ مناطق مرکزی افغانستان می‌باشد و این‌تلاش‌ها برای انکشاف و توسعۀ مناطق مرکزی جریان‌دارد.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی پس از شنیدن صحبت‌های حضار، از حادثۀ دوم اسد — ده‌مزنگ به‌عنوان فاجعۀ قرن۲۱ یاد کرد و گفت: ما در وضعیتی قرار داریم که از یک‌سو در گلیم‌غم نشسته‌ایم و از سوی دیگر باید برای آینده، فکر و برنامه داشته‌باشیم.
رئیس‌جمهور غنی گفت که حرکت‌های مدنی مورد استقبال حکومت قرار‌دارد و قانون اساسی افغانستان به‌عنوان وثیقۀ ملی، حق شهروندان را تضمین نموده‌است.
رئیس‌جمهور پیشنهاد‌ نمود تا برای انکشاف و توسعۀ مناطق مرکزی افغانستان بحث اساسی آغاز‌گردد. وی افزود که پلان بازسازی و توسعۀ ساحۀ دشت‌ برچی تحت کار می‌باشد.
رئیس‎جمهور غنی گفت که مراسم گرامی‌داشت از شهدای دوم اسد-ده‌مزنگ با‌حضور خانواده‌های شهدا برگزار می‌گردد. در اخیر جلسه فیصله ‌شد تا کمیسیون تخنیکی ایجاد گردد و موضوع برق ولایت بامیان را به‌صورت اساسی مورد بحث قرار‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала