بزرگترین پایگاه نظامی در خاور میانه و شرق افریقا

© Sputnik / Ministry of Defenseبزرگترین پایگاه نظامی در خاور میانه و شرق افریقا
بزرگترین پایگاه نظامی در خاور میانه و شرق افریقا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالفتاح السیسی ریس جمهور مصر روز شنبه در ولایت شمالی"مطروح" کنار بحیره مدیترانه بزرگترین پایگاه نظامی در شرق میانه و افریقا را افتتاح کرد.

به گزارش سپوتنیک،کانال تلویزیونی دولتی فیلمی را از این پایگاه نشان داد، در ان السیسی ریس جمهور و  فرمانده اعلای نیرو های مسلح در حضور مهمانان خارجی بیرق را برافراشت،و پس از آن رژه فارغ التحصیلان مدارس نظامی را پذیرفت.

این پایگاه به افتخار اولین ریس جمهور مصر محمد نجیب نامگذاری شد.

به گفته وزارت دفاع مصر،این پایگاه به منظور افزایش حفاظت مناطق غربی دومین شهر بزرگ کشور-اسکندریه طراحی شده است.در حوزه مسولیت این پایگاه اولین نیروگاه هسته ای مصر در منطقه"آل-دابا" که انتظار میرود در همکاری با روسیه ساخته شود قرار خواهد گرفت.در اینجا بزرگترین حوزه نفتی و یک بندر وجود دارد.

در ساحه این پایگاه ،که درجای اردوگاه قدیمی در "آل-حمامی" ساخته شده،هزاران ساختمان شمرده میشود ،که از جمله قاغوش سربازان،مسکن برای افسران،اماکن ورزشی، و محل دفن زباله وجود دارد.انتظار میرود که در آنجا در حدود 20 هزار سربازان جابجا خواهند شد.در تلویزیون،جابجا شدن صد ها تانک، هلیکوپتر ها،قایق ها و سیستم های دافع هوایی را نشان دادند.

علاوه بر آن وزارت دفاع از افتتاح یک پایگاه دیگر در نزدیکی شهر "سیدی برانی" در نزدیکی لیبی خبر داد.این پایگاه برای امنیت وحفاظت مرز ها از نفوذ تروریست ها،قاچاقبران مواد مخدر و همچنین برای جلو گیری از مهاجرت غیر قانونی طراحی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала