عشق اینشتین نسبت به زنان و داستان عشق او با «خانم جاسوس روسی»

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر عشق اینشتین نسبت به زنان و داستان عشق او با «خانم جاسوس روسی»
عشق اینشتین نسبت به زنان و داستان عشق او با «خانم جاسوس روسی» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
البیرت اینشتین، هنگام کار در پوهنتون پرینستون امریکا، بر زن عاشق شد که کارمند اسبق کا جی بی او را «اجنت استخبارات شوروی» خوانده است.

رادریگو الونسو (Rodrigo Alonso) در نشریه «ABC.es» اسپانیه می نویسد، به همه معلوم است که البیرت اینشتین نه تنها بزرگترین دانشمند زمان خود، بلکه یکی از سمبول های قرن XX محسوب میشود. مولف تیوری نسبیت نه تنها بر کشفیات زیادی علمی دست یافته بود، بلکه او اشتهای اقناع ناشدنی شهوت داشت که مزاحم حفظ وفاداری او به دو همسر خود میلییوا ماریچ و ایلزا اینشتین (Mileva Mariç y Elsa Einstein) میشد. او با تعداد زیادی زنان روابط نزدیک جنسی برقرار نموده بود که در جمله آنها مارگاریتا کاننینکووا، مظنون به جاسوسی به نفع اتحاد جماهیر شوروی، نیز شامل بود.
البیرت اینشتین دانشمند مشهور به سطح جهان، با دیدن اینکه چگونه در سال های 1930 در آلمان ترور گسترش می یابد، در برلین چگونه دسته های SA (گروه های نظامی حزب ناسیونال — سوسیالیستی) تحت رهبری ایرنیست ریوم (Ernst Röhm) یکی از رهبران ناسیونال — سوسیالیستان گسترش می یابد، فهمید که با تهدید بزرگ مواجه می باشد.
همسر مجسمه ساز
دانشمند نامی از تهدیدهای گریخت که در اروپا در حال تکوین نازیزم بروز نمودند و در محیط علمی، جای که امن بود، مسکن گزین شد. او در پوهنتون پینسلوانیا لقب پروفیسور فزیک کسب کرد و در آنجا طی سال های بعدی کار میکرد.
در داخل این پوهنتون مشهور امریکایی او به مارگاریتا کانینکووا فزیکدان نابغه آشنا شد. آنها را شوهرش، مجسمه ساز مشهور شوروی سرگی کونینکوف، باهم آشنا ساخت که به پریستون جهت کار بالای مجسمه نیم تن دانشمند افسانوی آمده بود. در همین وقت اینشتین بر همسر مجسمه ساز عاشق شد.
راجع به روابط کانینکووا و اینشتین از نامه های دانشمند معلوم گردید که در لیلام Sotheby´s در سال 1998 به معرض فروش گذاشته شدند. نام این زن همچنان در کتاب سوداپلاتوف کارمند اسبق کا جی بی نیز ذکر شده که در آن معشوقه اینشتین یاداوری میشود که مولف او را اجنت استخبارات شوروی می خواند که در امریکا فعالیت میکرد.
مسابقه تسلیحاتی
در وظیفه «جاسوس» که در سال های 1945 و 1946 با فزیکدان آلمانی روابط نزدیک داشت، کسب اعتماد دانشمندان بزرگ که در امریکا به سر می بردند، بشمول روبیرت اوپینهایمیر (Robert Oppenheimer) و شخص اینشتین، به منظور جمع آوری معلومات راجع به پروگرام امریکا در باره ساختن سلاح ذروی، شامل بود.
و این امر تصادفی نبود. در سال 1939 فزیکدان نامی آلمانی عنوانی فرانکلین دیلانو روزویلت (Franklin Delano Roosevelt) رئیس جمهور امریکا نامه ارسال کرد. دانشمند نابغه در این نامه به رئیس جمهور امریکا که رهبری کشور را هنگام زوال بزرگ بر دوش داشت، تحقق فوری پروگرام ذروی که از تهدید فرضی جهانی در صورت جلوگیری نماید، اگر جرمنی هیتلری بمب اتمی را، قبل از کشورهای دیگر، به دست آورد.
در چنین وضع، وقتیکه باشندگان امریکا تازه برتری داشتن سلاح با چنین قدرت تخریبی را درک کرده بودند، ادارات استخباراتی اتحاد شوروی، طبعاً، تمام تلاش های ممکن در باره کسب معلومات راجع پروسه ساختن سلاح ذروی در کشورهای دیگر بعمل می آورد.
از همینرو، باوجود آن که بسیاری ها به اظهارات سوداپلاتوف در این مورد که کونینکووا اجنت استخبارات شوروی بود، به دیده شک و تردید می نگرند، نباید چنین امکان را کاملاً مستثنی ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала