وزارت عدلیه آمریکا بازار سیاه اینترنتی آلفابی را مسدود کرد

© Flickr / Drew DouglasUS Department of Justice
US Department of Justice - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت عدلیه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد بازار سیاه اینترنتی « AlphaBay» را با طرف‌های بین المللی بسته کرده است. سایت آلفابی متهم است که در تجارت جهانی مواد مخدر، اسلحه، ابزارهای هک کامپیوتری و دیگر کالاهای چاقاق دست داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، مقامات آمریکایی گفتند بستن شبکه آلفابی بزرگترین عملیات جنایی در شبکه اینترنتی سیاه بوده و این سایت فقط قابل دسترسی از طریق نرم‌ افزارهای خاص و ورود به فقط بصورت گمنام امکان پذیر بوده است.
جف سشنز، وزیر عدلیه آمریکا گفت سایت آلفابی به کاربران اجازه می‌ داد تا به خرید و فروش مواد مخدر از جمله فنتانیل و هرویین بپردازند و این وبسایت عاملی مهم در اشاعه اعتیاد در آمریکا بوده است.
سشنز گفت: "شبکه سیاه جایی برای پنهان شدن نیست. این یکی از بزرگترین عملیات جنایی در سال جاری است و یکی از بزرگترین شبکه ها خرید و فروش بسته شد".
به گزارش رویترز، این اقدام ضربه بزرگی به تجارت بین المللی مواد مخدر وارد می‌کند که در سال های اخیر بیشتر دادوستد آن از طریق اینترنت انجام می‌شده است.
سایت آلفابی در ابتدای ماه جاری از شبکه خارج شد و کاربران بر این باور بودند که این سایت توسط مقامات بسته شده است. سایت آلفابی بزرگترین سایت اینترنتی خرید و فروش مواد مخدر بوده که حجم معاملات روزانه آن به صدهاهزار دلار می ‌رسید.
وزارت دادگستری آمریکا گفت که طرف‌های بین المللی بازارچه اینترنتی «هانسا مارکت» در کشور هلند را نیز بسته اند. آلفابی و هانسا مارکت ۲ سایت مهم خریدوفروش مواد مخدر در جهان بودند که سرور‌های آنها در کشورهای تایلند، لیتوانی، کانادا، بریتانیا و فرانسه بوده است.
الکساندر کاسز، بنیانگذار سایت آلفابی، شهروند کشور کاناداست که در تاریخ ۵ ژوییه به درخواست مقامات آمریکایی در تایلند دستگیر شد.
به گزارش مقامات دادگستری آمریکا کاسز، که ۲۵ سال سن داشت، هنگام بازداشت در تایلند خودکشی کرده است. او هنگام دستگیری متهم به توزیع مواد مخدر، سرقت هویت، پولشویی و دیگر جرائم بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала