مهاجرت از افغانستان به اروپا: چگونه میتوان موقف پناهندگی را در آلمان بدست آورد؟-قسمت دوم

© AP Photo / Marko Drobnjakovicمهاجرت از افغانستان به اروپا: چگونه میتوان موقف پناهندگی را در آلمان بدست آورد؟-قسمت دوم
مهاجرت از افغانستان به اروپا: چگونه میتوان موقف پناهندگی را در آلمان بدست آورد؟-قسمت دوم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به همه معلوم است که کسب موقف پناهندگی در اکثریت دول جهان حتی برای آنهایی دشوار است، کسی که واقعاً هم برای این اساس دارد. خبرگزاری «سپوتنیک» ارایه معلومات در این باره را ادامه میدهد که چگونه باشندگان افغانستان میتوانند در آلمان موقف پناهندگی کسب کنند.

  • مسکن

اگر مشکل مسکن شما در این کشور حل نشده، شما را در کمپ خاص برای پناهجویان جابجا می سازند، به شما اسناد میدهند که هویت شما را به مثابه شخص تثبیت میکند که خواستار پناهندگی و اجازه اقامت هستید. اندکی بعد شما اجازه کار را برای آن دوران به دست می آورید، تا که درخواست شما بررسی میشود. با گذشت چند روز به شما تاریخ را اعلان میکنند، وقتیکه اولین مصاحبه با شما صورت خواهد گرفت.
حل این مساله که چگونه میتواند در آلمان پناهندگی به دست آورد، به این مربوط است که شما این مرحله را با چه موفقیت سپری میکنید. در نظر داشته باشید که شما به مصاحبه میتوانید مترجم خود یا شخص دیگر ببرید که به مثابه حمایت کننده شما عمل خواهد کرد.

سفر از افغانستان تا اروپا - اسپوتنیک افغانستان
چطور میتوان هویت پناهندگی آلمان را بدست آورد؟
گرفتن تمام اسناد که مستقیماً یا بصورت غیرمستقیم این واقعیت را ثابت می سازند که شما واقعاً هم در وطن خود هدف پیگرد و آزار قرار داشتید، با خود فراموش نکنید. قصه مصائیب و رنج های شما باید تا اندازه مفصل باشد، تا به کارمندان اداره هیچگونه چانس شک کردن بر شما در مورد اینکه شما دروغ میگوئید، به دست ندهد. در بررسی بعدی دوسیه شما نقش اساسی را پروتوکول بازی میکند که در جریان مصاحبه ترتیب شده و از همینرو به هراندازه که حقایق بطور مفصل ارایه شده باشند، به همان اندازه چانس بیشتر وجود دارد که به درخواست شما پاسخ مثبت داده خواهد شد. فراموش نکنید که در آلمان سهمیه ها در مورد پناهجویان وجود دارد و از همینرو مقامات فقط آنهایی را می مانند، کسان که واقعاً به کمک نیاز دارند. مسایل زیادی به جواب به سوال راجع به مسیر ورود شما مربوط خواهند بود. نمایندگان دولت آلمان شاید جهت ثابت ساختن این امر تلاش خواهند کرد که شما امکان دادن چنین درخواستی در کشور دیگر داشتید که از طریق آن به خاک آلمان وارد شده اید. آنها در ختم مصاحبه به ترجمه کردن پروتوکول مکلف اند و شما میتوانید آن را تکمیل نمائید. نتائیج بررسی درخواست به یکی از طرق بعدی انکشاف حوادث، مانند دادن موقف پناهنده و دادن «پناهندگی بزرگ»؛ عین موقف «پناهندگی کوچک»؛ پناهندگی بنابر ملحوظات بشری، بازگردادن به کشور همجوار امن؛ رد درخواست پناهندگی و رد درخواست بنابر عدم موجودیت اساس، مبدل میگردد. مناسب ترین وریانت — «پناهندگی بزرگ» است. این موقف امکان دریافت مددمعاش برای پناهندگان در آلمان و همچنان تامین تمام امتیازات که برای باشندگان محلی داده میشوند، فراهم می سازد.


  • تامینات برای پناهندگان
باید گفت که حمایت اجتماعی پناهندگان در طول تمام دوره بررسی درخواستی تامین میشود. در هفته اول باید در کمپ خاص برای مهاجرین زندگی کرد. اندکی بعد شما را به منطقه معین منتقل می سازند و شما میتوانید مسکن دریافت کنید. برعلاوه مددمعاش پولی، برخی ولایات به همه مهاجرین بسته های مواد غذایی و پول نقد جیب خرچ میدهند.
برای آن که این سوال که پناهندگان در آلمان چگونه زندگی میکنند، شما را رنج ندهد، میخواهیم معلومات دهیم که 6-12 هفته بعد از ورود به این خاک انهآ حق استخدام در کار کسب میکنند و اطفال میتوانند به مکاتب محلی و کودکستان ها بروند. بعد از کسب موقف دلخواه دولت به اطفال مددمعاش می پردازد. بنابر وضع موجود پناهندگان سوریه، در اکتوبر سال روان قانون به مرحله اجرا گذاشته میشود که مدت اقامت پناهندگان را در کمپ بطور قابل ملاحظه تمدید میکند و مددمعاش پولی را توسط انواع خدمات تعویض میکنند که آنها نیز جداً محدود خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала