برشنــا: دلیل بی‌برقی درکابل جنگِ کندز است

© Sputnik / Yuriy Lashovبرشنــا: دلیل بی‌برقی درکابل جنگِ کندز است
برشنــا: دلیل بی‌برقی درکابل جنگِ کندز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از چند روز بدین‌سو کابل با خاموشی برق روبرو شده است. نبود برق و گرمای شدید هوا مردم شهر کابل را با مشکلات جدی مواجه کرده است و اما مشخص نیست که دلیل این بی‌برقی، مصرف زیاد برق است یا عوامل تخنیکی.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ماندگار، برخی از شهروندان کابل دلیل قطع برق را حمله نیروهای هوایی امریکا بر بخش‌هایی از کندز که پایه‌های برق در آن ساحه وجود داشته و از اثر بمباران چندین پایه از بین رفته است، عنوان می‌کنند.
اما شمار دیگر از شهروندان دلیل قطع برق گرمی هوا و افزایش مصرف برق دانسته می‌گویند: چون هوا بسیار گرم و مصرف برق هم زیاد شده؛ بنابراین مصرف زیاد سبب شده تا ما شاهد قطع متواتر برق در شهر کابل باشیم.
اما وحیدالله توحیدی سخنگوی ریاست برشنا دلیل قطع برق را ادامه جنگ در کندز عنوان کرده به روزنامه ماندگار می‌گوید: در اثر جنگ که در ساحه پل قندهاری‌های کندز ادامه دارد، یک پایه برقی که از تاجیکستان انتقال میافت، تخریب شده است
به گفته توحیدی: حدود یک‌ونیم هفته قبل یک سلسه مشکلات تخنیکی ایجاد شده بود که از اثر آن ما با مشکلات قطع برق مواجه شدیم که بعداً خوشبختانه به همکاری همکاران تخنیکی تاجیکستانی و افغانستانی این مشکل برطرف شد.
سخنگوی ریاست برشنا افزود: اما به روز شنبه از اثر جنگی که در ساحه پل قندهاری‌ها کندز میان دولت و طالبان رخ داد و تااکنون ادامه دارد، یک پایه برق تخریب شده که ۱۵۰ میکابایت برق را انتقال می‌داد.
او گفت: ما برای حل مشکل کمبود برق با شرکای اوزبیکستانی صحبت کردیم، خوشبختانه آنان پذیرفتند که به گونه موقت برق مورد نیاز ما را تامین کنند و اکنون این مشکل حل شد و ۹۰ درصد برق شهر کابل تامین شده است واکنون تنها ۱۰ درصد خاموشی یا پرچوی داریم.
وی تاکید کرد: اما مشکلی که در بخش برق تاجیکستان که از اثر جنگ میان دولت و طالبان یک پایه برق تخریب شده است، همچنان پابرجاست و همکاران تخنیکی ما به ساحه رفته نمی‌توانند تا پایه تخریب شده را ترمیم کنند.
این در حالی‌است که در بیش از ھشتاد درصد از ساکنان پایتخت کشور دارای برق شھری ھستند و باقی آنھا از برق ھای ژنراتوری استفاده می کنند؛ اما برق شھری نیز به شکل دایم وجود ندارد. پیش از این که لین برق قطع شود نیز اختلال برق در بسیاری از مناطق پایتخت وجود داشته و مشکلات بسیاری را به بار آورده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала