نقش امارات متحده عربی در حملات 11سپتمبر

© AFP 2023 / Doug KanterПрохожие бегут от падающих башен Всемирного торгового центра в день теракта 11 сентября в Нью-Йорке
Прохожие бегут от падающих башен Всемирного торгового центра в день теракта 11 сентября в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نام کشور امارات هم احتمالا به دادخواست خانواده قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 که قبلا از عربستان شکایت کرده بودند، افزوده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری راشا تودی، خانواده قربانیان حملات مذکور در تلاش‌اند تا پرونده علیه عربستان به اتهام ایفای نقش در تامین مالی و حمایت از القاعده را به جریان بیندازند.
در سپتامبر 2016 " قانون "عدالت علیه حامیان مالی تروریسم" موسوم به "جاستا" اجرایی شد که به شهروندان آمریکایی اجازه می‌داد کشورهای خارجی را به اتهام تروریسم تحت پیگرد قرار دهند.
میدل ایست آی گزارش داد، پس از اعلام حمایت احتمالی امارات از القاعده در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک میان قطر، عربستان، امارات و بحرین منجر شد تا خانواده قربانیان درباره اقدام حقوقی علیه امارات بحث و رایزنی کنند.
نام کشور امارات 70 بار در گزارش کمیسیون 11 سپتامبر و اسناد مرتبط از جمله در تامین مالی تروریست‌ها ذکر شده است.
طبق این گزارش، اکثر عاملان حملات مذکور از طریق دوبی به آمریکا رفتند و از پول آنها برای تامین مالی این حملات استفاده شد. در این گزارش آمده است: "از طریق امارات وارد آمریکا شدند و سپس هواپیماربایان از تامین‌کنندگانی در امارات پول دریافت کردند."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала