واکنش سخنگوی جنرال دوستم به سخنان نمایندگان خارجی در کابل

© AP Photo / Aijaz Rahiواکنش سخنگوی جنرال دوستم به سخنان نمایندگان خارجی در کابل
واکنش سخنگوی جنرال دوستم به سخنان نمایندگان خارجی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت، ابراز نظر غیر مسئولانه دیپلمات های خارجی باعث نگرانی مردم افغانستان می گردد.

به گزارش اسپوتنیک،  دفتر معاونیت نخست ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه در برابر سخنان سفارت ها و نمایندگی های خارجی واکنش نشان داد.

در این اعلامیه مطبوعاتی که از سوی دفتر معاویت نخست ریاست جمهوری منتشر گردیده آمده است، که در روزهای اخیر در نشست ها و کنفرانس های مطبوعاتی تعدادی از نمایندگان سفارت خانه های خارجی ابراز نظرهای غیر مسئولانه در باره جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری زده است که این کاری غیر مسئولانه و سبب نگرانی مردم شده است.

اتحادیه اروپا: دوستم در دادگاهی عادلانه محاکمه شود - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه اروپا: دوستم در دادگاهی عادلانه محاکمه شود

در این اعلامیه همچنان آمده است، که رييس جمهور کشور در کنفرانس مطبوعاتی مورخ 21 سرطان سال روان با اشاره به سفر معاون نخست رياست جمهوری به کشور دوست و برادر ترکيه اذعان داشته که اين سفر به استيذان دادستانی کل صورت گرفته است که اين موضوع عاری از حقيقت بوده و بر مبنای مواد قانون اساسی افغانستان دادستانی کل از همچو صلاحيت برخوردار نمى باشد.

دادستانی کل افغانستان روز گذشته اعلام کرد که تحقيقات اين اداره در خصوص قضيه جنرال دوستم و احمد ايشچى تکميل شده و اين قضيه به تازه گى براى پيگيرى بيشتر به ستره محکمه فرستاده شده است.

 اما دراعلاميه معاونيت اول رياست جمهور گفته شده که نظر به ادعای مدعی در مورد پرسش از يکتعداد سربازان معاون اول رياست جمهورى بخاطر روشنی قضيه مطروحه همکاری صورت گرفته که اين موضوع در اداره څارانوالی تحت بررسی قرار گرفته و محول محکمه شده است که هيچ ربطی به معاون اول رياست جمهوری ندارد.

پیش از این دادستانی کل اعلام کرده بود که پرونده ای آقای دوستم را بررسی و به دادگاه فرستاده است.

در همین جال سرپرست سفارت امریکا در کابل نیز خواستار رسیدگی به موقع این پرونده شده و پشتیبانی خود را از آن اعلام کرده است.

اتحادیه اروپا هم خواستار رسیدگی به این موضوع در دادگاه به شکل عادلانه شده است.  

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала