وزیر خارجه آمریکا از قطر با دست خالی برگشت

© Sputnik / Sergey GuneevГосударственный секретарь США Рекс Тиллерсон
Государственный секретарь США Рекс Тиллерсон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا ماموریت خود را در منطقه خلیج فارس به منظور پایان دادن به اختلاف بین قطر و همسایگانش، روز پنج شنبه در دوحه بدون نتیجه به پایان رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه از دوحه، تیلرسون بعد از چهار روز سفرهای رفت و برگشت بین کویت به عنوان میانجی حل بحران و کشورهای قطر و عربستان سعودی که دوطرف اصلی اختلاف هستند، به دوحه بازگشت تا برای دومین بار ظرف 48 ساعت با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور دیدار کند.
وزیر آمریکایی و مقامات قطری پس از این دیدار، از پاسخ دادن به پرسش های خبرنگاران در این باره که آیا پیشرفتی در مسیر حل بحران به وجود آمده است یا خیر، خودداری کردند. شیخ محمد بن حمد آل ثانی برادر امیر قطر به تیلرسون گفت: امیدواریم بار دیگر شما را در شرایطی بهتر در اینجا ببینیم.
به خبرنگاران گفته شد ممکن است کنفرانسی مطبوعاتی با شرکت تیلرسون برگزار شود، ولی وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با امیر قطر بدون آن که با خبرنگاران صحبت کند این کشور را ترک کرد.
به استثنای یادداشت تفاهم قطر و آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم که روز سه شنبه در دوحه امضا شد، بحران بین کشورهای خلیج فارس پابرجا ماند. کشورهای تحریم کننده قطر بر شروط خود پافشاری می کنند و قطر نیز به رغم تحریم های تحمیل شده بر آن حاضر به پذیرفتن این خواسته ها نیست.
تیلرسون ماموریت خود را روز دوشنبه از کویت آغاز کرد و روز سه شنبه به دوحه رفت و بر امضای یادداشت تفاهم با قطر نظارت داشت. اما چهار کشور تحریم کننده قطر پیش از آن که با وزیر امور خارجه آمریکا در جده دیدار کنند، این گام قطر را ناکافی توصیف کردند. نشست جده هیچ نشانه ای از نزدیک بودن به حل دیپلماتیک بحران در خود نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала