لاوروف به اتحادیه اروپا و امریکا در مورد عواقب منفی تحریم ها علیه سوریه هشدار داد

© REUTERS / Remo Casilliلاوروف به اتحادیه اروپا و امریکا در مورد عواقب منفی تحریم ها علیه سوریه هشدار داد
لاوروف به اتحادیه اروپا و امریکا در مورد عواقب منفی تحریم ها علیه سوریه هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا باید با توجه به عواقب منفی تحریم‌ها به روی زندگی مردم سوریه، نسبت به آن تجدید نظر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری تاس نوشته است، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات خود با "فدریکا موگرینی" مسئول مسائل سیاسی و بین المللی اتحادیه اروپا اعلام کرد که زمان آن رسیده تا عواقب تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه سوریه مورد بررسی جدی قرار گیرد.
لاوروف گفت: «ما به خوبی از سهم بزرگ اتحادیه اروپا در کاهش آسیب‌های وارده به ملت سوریه اطلاع داریم. اما من معتقدم که مدتهاست دیگر زمان آن رسیده تا به عواقب منفی انسانی که تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه کشور سوریه دقت شده و در مورد آن تجدیدنظر شود.
آقای لاوروف ضمن یادآوری وضعیت غیرعادی این تحریم‌ها، توضیح داد: «ما دیدگاه خود در این رابطه را با همتایان اروپایی خویش در میان گذاشته‌ایم و بر این عقیده هستیم که این تحریم‌ها جنبه عادی ندارند. این تحریم‌ها تا حدود زیادی مانع از تولید نیازهای اولیه در این کشور جنگ زده می شود که از مهمترین آنها صنایع داروسازی در سوریه است که بسیار توسعه یافته بود، ولی اکنون و با وجود تحریمها بشدت آسیب دیده است.»
شایان ذکر است، که اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه سوریه را تا تاریخ اول جون سال 2018 تمدید کرده است. فهرست این تحریم‌ها شامل 240 نفر فرد حقیقی و 67 فرد حقوقی می شود. این تحریمها شامل محاصره نفتی، محدودیت سرمایه گذاری، ممنوعیت فعالیت بانک مرکزی سوریه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین محدودیت شدید صادرات تجهیزات و فناوریها به سوریه است.
وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین تاکید کرد که مقامات مسکو امیدوارند تا وضعیت روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا هر چه سریعتر به حالت عادی بازگردد.
لاوروف افزود: «من مایل هستم در اینجا از خانم موگرینی به خاطر فراهم کردن شرایط این دیدار تشکر کنم. وی همینکه متوجه شد من قرار است به بلجیم سفر کنم، خواستار دیدار دوجانبه شد. مقامات مسکو و بروکسل بطور کامل در این زمینه هم عقیده هستند که ضروری است تا تماس‌های منظم بین مقامات دو کشور، بخصوص در بالاترین سطوح، برای بررسی وضعیت روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مسائل مهم بین المللی ادامه پیدا کند.»

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала