توضیحات پسرترامپ به سنای آمریکا

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteСын президента США Дональда Трампа Дональд Трамп-младший
Сын президента США Дональда Трампа Дональд Трамп-младший - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، به سنای این کشور اعلام کرد آماده همکاری و ارائه توضیح درباره ملاقات خود با یک وکیل روسی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ جونیور» پسر رئیس‌جمهورآمریکا، اعلام کرد در مورد دیدارش با یک وکیل روس نتالیا ویسلینسکایا که مدعی شده بود اطلاعاتی زیان‌آوری علیه رقیب پدرش در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا دارد، «با کمال میل» به کمیته اطلاعاتی سنا توضیح خواهد داد.
پسر دونالد ترامپ گفت: «با کمال میل حاضرم با کمیته اطلاعاتی سنا در مورد آنچه می‌دانم، همکاری کنم.»
دونالد ترامپ جونیور خود پیشتر این دیدار را تائید کرده و گفته بود «خیلی زود»، پس از دیدار با «ناتالیا وسـلنیتسکایا»، «مشخص شد که او اطلاعات خاصی در اختیار ندارد».
در این دیدار علاوه بر پسر ترامپ، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد فعلی رئیس‌جمهوری و «پل مانافورت» مدیر وقت ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه، نیز حضور داشتند.
روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید وسـلنیتسکایا با دولت روسیه در ارتباط است. دونالد ترامپ جونیور گفته او در جریان دیدار با این سه نفر به مسائلی در مورد کودکان روس که به فرزندخواندگی گرفته شده و قانون مگنیتسکی از سال 2012 — در ارتباط با تحریم مقام‌های روسیه که مظنون به نقض حقوق بشر هستند- پرداخته‌است. به عقیده دونالد ترامپ جونیور، «مشخص بود که این موضوعات، موضوعاتی اصلی هستند» که وکیل روس مایل به صحبت در مورد آن‌ها است.
سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه، در واکنش، اظهار داشته کرملین اطلاعی از هویت وکیل مورد نظر ندارد و «ما قادر نیستیم بر همه فعالیت‌های وکلای روس، در این کشور یا خارج از آن، نظارت کنیم».
در حال حاضر یک مستشار ویژه و دست‌کم دو کمیته کنگره ایالات متحده در حال انجام تحقیقاتی در مورد اتهام‌های مربوط به «دخالت روسیه» در روند انتخابات آمریکا و نیز اتهام‌های مربوط به «ارتباط» شماری از اعضای حلقه داخلی ستاد ترامپ و مقام‌های روس هستند.
نیویورک‌تایمز می‌گوید دیدار ترامپ جونیور، کوشنر و مانافورت با وکیل روس، «نخستین دیدار خصوصیِ تائید‌شده» بین این حلقه و شهروندان روس است.
.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала