رهبران جهان در کدام طیاره‌ها پرواز می‌کنند+عکس

© Sputnik / Alexei Druzhininرهبران جهان در کدام طیاره‌ها پرواز می‌کنند+عکس
رهبران جهان در کدام طیاره‌ها پرواز می‌کنند+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا می‌دانید رهبران جهان در چگونه طیاره‌ها پرواز می‌کنند؟ از کدام طیاره‌های شخصی استفاده می‌کنند؟

اسپوتنیک به نقل از شرکت هوایی Air Charter Service معلومات درباره طیاره‌هایی که رهبران جهان توسط آنها به سراسر جهان پرواز می‌کنند، را به نشر می‌رساند.

رییس جمهور روسیه

pic.twitter.com/ilEKf07MtX

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پرواز هایش را در طیاره‌های نوع IL- 96 — 300 PU که ساخت روسیه است، انجام می‌دهد. به هدف تامین امنیت، پوتین از یک نه بلکه چهار فروند طیاره استفاده می‌کند، زمان پرواز این طیاره‌ها، از جمله اطلاعات اشد محرم دولتی است.

رییس جمهور ایالات متحده امریکا

pic.twitter.com/7Oryvtga3e

دونالد ترامپ تنها دو فروند طیاره را برای پروازهایش استفاده می‌کند. وی برای پروازهای رسمی اش طیاره نوع Boeing 747-200B تحت نام Air Force One را انتخاب کرده است. اما به دلیل عظمت این طیاره، میدان های هوایی اکثریت کشورها نمی‌توانند او را قبول کنند، به همین دلیل برای سفر به چنین کشورها ترامپ از طیاره کوچک‌تر Boeing С-32 استفاده می‌کند.

رهبر حزب کمونیست چین

pic.twitter.com/C6GcJpGf8c

شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست چین برای پرواز های رسمی اش به کشورهای دیگر طیاره‌های شرکت هوایی Air China، به خصوص طیاره‌ نوع Boeing 747-400 را به کرایه می‌گیرد. به رهبر این حزب دو طیاره پیشکش می‌شود، و او خود طیاره‌ی را که در آن پرواز کند، انتخاب می‌کند. طیاره انتخاب‌شده یک هفته قبل از پرواز چک و بررسی تخنیکی می‌شود، قسمتی از چوکی‌های سالون طیاره برداشته می‌شوند و به جای آنها، اتاق کار مجهز و راحت برای رهبر حزب کمونیست کشور، نصب و تنظیم می‌شود. پس از پرواز رهبر چین، طیاره به شکل اولی و عادی آن بر می‌گردد.

صدراعظم آلمان

pic.twitter.com/RvUtaP2vJN

آنگلا مرکل، سیاستمدار زن که در سراسر دنیا شهرت دارد، توسط واحد خاص هوایی دولت آلمان انتقال داده می‌شود. این واحد دارای به سه فروند هلیکوپتر مجهزEurocopter AS 532، چهار فروند جت Bombardier Global 5000 و دو فروند طیاره Airbus A319-133X CJ، می‌باشد.

ملکه انگلستان

pic.twitter.com/gWcE6uoNrO

مسئولیت تمام پرواز‌های رسمی و غیر رسمی ملکه الیزابت دوم را قطعه 32-هم نیروهای هوایی انگلستان به عهده دارد. این در حالیست که معمولاً طیاره‌ها از شرکت‌های هوایی مشهور چون British Airways و Virgin Atlantic Airways به کرایه گرفته می‌شود. ملکه انگلستان پروازهای طویل را در طیاره‌های Boeing-747 и Boeing-777 انجام می‌دهد.

سلطان برونئی

pic.twitter.com/DUYz7o6pls

چنانکه حسن البلقیه، سلطان برونئی به دلیل داشتن ثروت زیاد، شهرت جهانی دارد، وی برای پروازهایش نیز از بزرگترین طیاره‌های جهان استفاده می‌کند. این طیاره‌های چنان لوکس و مفشن اند که می‌توان آنها را قصرهای هوایی نامید. در سفرهای داخلی و خارجی، حسن البلقیه را تعداد زیادی از نزدیکان و متعلقین اش همراهی می‌کنند، بعضی اوقات تعداد همسفران وی به 1000 تن می‌رسد. سلطان برای اینکه تمام همراهانش بتوانند با وی سفر کنند، همزمان از چند طیاره استفاده می‌کند.

خاندان شاهی قطر

pic.twitter.com/HauIR9OPnc

مسئولیت پروازهای اعضای خاندان شاهی قطر را فقط یگانه شرکت هوایی تحت نام Qatar Amiri Flight، به عهده دارد. چشم‌گیرترین طیاره این شرکت طیاره نوع Airbus A320-200 است، که در این طیاره حتی امکان سوختگیری در هوا وجود دارد.

رییس جمهور قزاقستان

pic.twitter.com/QkvQIQRkek

نورسلطان نظربایوف، رییس جمهور قزاقستان از خدمات هوایی شرکت هوایی دولتی برکوت استفاده می‌کند. رییس جمهور قزاقستان تنها به این شرکت اعتماد دارد. این شرکت دارای ده‌ها نوع طیاره می‌باشد اما برای انتقال رییس جمهور کشور، تنها چند نوع آن درنظر گرفته شده است. نظربایوف برای پروازهای طویل از طیاره Аirbus A330-243 Prestige استفاده می‌کند.

قابل یادآوریست که از چنین پروازهای وی‌آی‌پی نه تنها رهبران و مقامات دولتی شناخته‌شده جهان، بلکه اشخاص ثروت‌مند و تجارت‌پیشه نیز استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала