هشدار کوریای شمالی به اقدامات امریکا علیه این کشور

© Flickr / (stephan)هشدار کوریای شمالی به اقدامات امریکا علیه این کشور
هشدار کوریای شمالی به اقدامات امریکا علیه این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی با انتقاد شدید از تمرینات نظامی اخیر آمریکا و کوریای جنوبی و پرواز دو جنگنده این کشور بر فراز شبه جزیره کوریا اعلام کرد که این گونه اقدامات منطقه را به سمت یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " العالم، کوریای شمالی تصریح کرده است که آمریکا با به پرواز در آوردن دو جنگنده راهبری «بی ۱ بی» خود خطر شروع جنگ هسته ای را افزایش می دهد.
این کشور افزوده است، آمریکا تحرکات گستاخانه نظامی خود را به حداکثر رسانده است و اقدامات خطرناکی را بی محابا انجام می دهد.
طبق گزارش خبرگزاری و روزنامه رودونگ کوریای شمالی ، سینمون ارگان حزب حاکم کار این کشور با انتشار مطالبی آمریکا را به دامن زدن به یک جنگ اتمی متهم کرده و اقدام روزهای اخیر قصر سفید را بسیار خطرناک دانسته اند.
جنگنده های آمریکایی در روز جمعه گذشته به همراه جنگنده های «اف ۱۵» و «اف ۱۶» کوریای جنوبی رزمایشی را بر فراز منطقه و در نزدیکی مرزهای کوریای شمالی انجام دادند.
همزمان جنگنده جنگنده های آمریکایی در مسیر بازگشت خود به پایگاه هوایی اندرسون در جزیره گوام بر فراز دریای شرقی اقدام به رزمایش با جنگنده های «اف ۲» جاپان کردند.
این جنگنده ها قدرت نمایی خود را سه روز پس از آن نشان دادند که کوریای شمالی یک راکت قاره پیمای بالستیک آزمایش کرد و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس «گروه 20» در آلمان گفت که فشار بر این کشور بیشتر خواهد شد.
ارتش آمریکا با انتشار بیانیه ای پرواز این جنگنده ها را نمایش قدرت دفاعی این کشور دانسته است مبنی بر اینکه این کشور از متحدانش دفاع خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала