پیشنهاد و کنایه نبیل به اردوغان و اشرف غنی

© AP Photo / Rahmat Gulپیشنهاد و کنایه نبیل به اردوغان و اشرف غنی
پیشنهاد و کنایه نبیل به اردوغان و اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اسبق امنیت ملی افغانستان در واکنش به تظاهرات گسترده‌ مردمی در ترکیه، در پیام توییتری خود به رئیس جمهور ترکیه نوشت که اگر به کمک نیاز دارد افغانستان تیم متخصصی را برای مهار معترضان به این کشور اعزام کند.

رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در واکنش به گزارش نیویارک‌تایمز مبنی بر تظاهرات صدها هزار نفری در استانبول در اعتراض به سیاست‌های اردوغان گفته که اگر ترکیه به کمک نیاز دارد افغانستان آماده است تا تیم متخصصی را برای مهار معترضان به این کشور اعزام کند.

نبیل ظاهراً این توییت را در کنایه به مهارت حکومت افغانستان و به ویژه دار و دسته ارگ ریاست جمهوری در سرکوب معترضان کابل عنوان کرده است.

ارگ ریاست جمهوری متهم است که تظاهرات کنندگان در کابل را که بعدها جنبش "رستاخیز برای تغییر" را تشکیل دادند به صورت برنامه‌ریزی شده سرکوب کرده است.

پس از فاجعه خونین کابل که حدود ۷۰۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت، مردم در اعتراض به ناتوانی مقامات امنیتی افغان در تامین امنیت شهروندان کابل دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند اما در پی تیراندازی نیروهای امنیتی هفت نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رحمت الله نبیل پیش از این نیز در واکنش به سرکوب معترضان توسط حکومت گفته بود که نحوه برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان نادرست و غیراخلاقی است و باید عاملان آن به ارگان‌های قضایی معرفی شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала