آمریکا در جنگ افغانستان ناکام است

© REUTERS / Henry RomeroUS Senator John McCain attends a news conference at the Benjamin Franklin Library in Mexico City, Mexico December 20, 2016.
US Senator John McCain attends a news conference at the Benjamin Franklin Library in Mexico City, Mexico December 20, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مک کین یکی از سناتوران آمریکایی، کشورش را در جنگ افغانستان، در حال شکست گفته و نبود راهبرد ترامپ برای افغانستان را دلیل چنین شکست‌ می ‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه 1، به تازه‌ گی جان مک کین، رییس کمیته خدمات نظامی سنای امریکا و هیات همراهش، پس از سفرش به کابل و بررسی وضعیت افغانستان، حالا در بازگشت به کشورش گفته است که امریکا در افغانستان در حال شکست خوردن است.
این سناتور دلیل این ادعایش را به نداشتن راهبرد اداره ترامپ برای افغانستان و پیچیدگی وضعیت افغانستان درحال جنگ می‌داند.
مک کین گفت: "ما هیچ راهبردی برای افغانستان نداریم و در حال شکست هستیم. وقتی پیروز نیستید یعنی اینکه در حال شکست خوردن هستید و ارتش ملی افغانستان، در حال تجربه کردن شکست‌های غیرقابل قبول است."
این سناتور ارشد امریکایی می گوید که امریکا بدون داشتن یک راهبرد جدید، نمی ‌تواند به افغانستان نیرو بفرستد. او گفت: "ما باید راهبرد جدیدی در افغانستان داشته باشیم تا بتوانیم سیاست، نحوه ماموریت، شمار نیرو، هزینه‌ های مالی و تجهیزات لازم برای سربازان مان را بربنیاد آن مشخص کنیم. من بارها درخواست راهبرد جدید را کرده ام. ما همه می دانیم مشکل اصلی در کاخ سفید است. ما باید در جنگ افغانستان پیروز شویم و آنچه برای برنده شدن نیاز است فراهم شود، اما متاسفانه مشکلاتی در کاخ سفید وجود دارد."
در آخرین نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل، وزیر دفاع امریکا اعلام کرد که تا چند هفته دیگر، راهبرد جدید امریکا در پیوند به افغانستان، پاکستان و منطقه، اعلام می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала