نظامیان سویدن چقدر حقوق دریافت میکنند؟

© Flickr / 7th Army Joint Multinational Training Commandنظامیان سویدن چقدر حقوق دریافت میکنند؟
نظامیان سویدن چقدر حقوق دریافت میکنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سویدن نظامیان زودتر متقاعد میشوند و سبسایدی ها هنوز هم بیشتر میگردند. تعلیمات نظامی نه تنها مجانی است، بلکه به شما به خاطر آنکه مصروف آموزش هستید، پول می پردازند.

نیکولاس وینت (Niclas Vent) در مطلب منتشره در نشریه «Aftonbladet»، چاپ سویدن، می نویسد، مکلفیت سربازی دوباره احیا شده و حالا شرایط بهتر برای آن وجود دارند، تا در نیروهای مسلح به مدارج عالی ترقی کرد. چه باید کرد — و به چه خوبی این همه جبران میشوند؟
حقوق ماهوار در نیروهای مسلح در کشور بسیار بلند نیست. ولی به مثابه افسر به بازار کار با امتیاز بیشتر، نسبت به رفقای که رشته های دیگر اکادمیک برگزیده، میتوان برآمد.
در عین حال دیگران برای انکه، تا در کدام رشته تخصصی تحصیل کنند، به قرض نمودن پول هنگفت از طریق کمیسیون مرکزی تعلیمی مجبورند و کسی که در مورد افسرشدن تصمیم گرفته، پول دریافت میکند، مسکن و غذای او مجانی اند.
تحصیل سه ساله برای دوکتورشدن در رشته تخصصی داخله، متخصص تخنالوژی های اطلاعاتی یا ژورنالیزم به بهای صدها هزار کرون تمام میشود که باید پرداخت. افسر بعد از تحصیل به هیچ وجه قرضدار نمی باشد.
فعلاً وضع بسیار خوب بوجود آمده است. در تابستان سال 2018 اولین برنامه های تعلیمات اساسی نظامی با مکلفیت سربازی آغاز میشوند. در ظرف مدت زمان چهار ماه تا یازده ماه میتوان سرباز یا نظامی بحری شد، ولی برای کسی که میخواهد به مدارج عالی تر در کار برسد، تعلیمات افسری وجود دارند.
تعلیم برای سه سال، با تعلیمات 11 ماهه بنیادی، به رتبه جگرن در نظر گرفته شده اند.
وضع در حال حاضر بسیار مناسب ثابت شده میتواند — متقاعدشدن کتلوی نظامیان انتظار میرود.
مارکوست ویستدال (Marcus Westdahl)، متخصص روابط اجتماعی نیروهای مسلح سویدن، میگوید:« تعداد نسبتاً زیاد مردم حالا به سن تقاعد نزدیک شده میروند، ما باید این خلا را پر کنیم. اصلاً تربیه تعداد زیاد مردم ضروری است».
او می افزاید، در حال حاضر در عرصه دفاعی، نسبت به هر وقت دیگر، وجوه بسیار زیاد سرمایه گذاری میشوند و وجوه که برای نیروهای مسلح تخصیص داده میشوند، از سال 2016 تا سال 2020 به اندازه 2،10 میلیارد کرون افزایش یافته، ولی همین اکنون در سال 2017 مبلغ 500 میلیون کرون اضافی تخصیص داده شده است.
بسیاری احزاب پارلمانی بلندبردن هنوز هم بیشتر مخارج نظامی را پیشنهاد میکنند.
مارکوس ویستدال میگوید:«نیروهای مسلح وظیفه بلندبردن تحرکات عملیاتی و قدرت جنگی در سراسر کشور دریافت کرده و این بدان معنی است که باید تعداد هرچه بیشتر مردم استخدام و تربیه شوند. بطور مثال، همین حالا استخدام پرسونل جریان دارد، تا گروپ محاربوی در گوتلند تجهیز گردد».
مددمعاش تشویقی به اندازه 4500 کرون (برابر با 31500 روبل) در بدل هر ماه تحصیل در ختم تحصیل بدون اخذ مالیه بصورت یکجایی پرداخته میشود.
مسکن، غذا و خدمات طبی، شمول معالجه تاخیرناپذیر دندان، همه مجانی اند. در هر روز دوم رخصتی مخارج راه نیز پرداخته میشوند.
معاش اولیه سربازان — 18000 کرون (برابر با 126 هزار روبل) در ماه است. در بدل خدمت در خارج و اضافه کاری پرداخت های اضافی وجود دارند.
مارکوس ویستدال معلومات داد:«طی یک شبانه روز تمرینات، بدون بازگشت شام به خانه، سرباز مبلغ 800 تا 1400 کرون (برابر با 600 تا 9800 روبل) در شبانه روز دریافت میکند. برخی قطعات تمرینات بسیار زیادی انجام میدهند، سربازان آنها در ماه مبلغ بطور قابل ملاحظه بیشتر در ماه دریافت میکنند».
سربازان بصورت اعظمی مدت 8 سال خدمت میکنند و در برخی موارد این مدت را میتوان برای چهار سال دیگر تمدید کرد. کسانی که میخواهند خدمت را ادامه میدهند، انها به صفت افسر — متخصص پذیرفته میشود.
هنگام تعلیمات افسری مبلغ 140 کرون (معادل 980 روبل) در روز، یعنی 4200 کرون (معادل 29400 روبل) در ماه پرداخته میشود.
مسکن و غذا نیز مجانی است. در هر روز رخصتی مخارج راه نیز پرداخته میشود.
تمام معاشات تقریبی اند و معاش میتواند بصورت انفرادی تعیین گردد.
خورد ضابط مبلغ 21500 کرون (معادل 150 هزار روبل) در ماه معاش دارد.
بریدمن مبلغ 25 هزار کرون (معادل 175 هزار روبل) معاش دارد.
معاش تورن — 30000 کرون (معادل 210 هزار روبل) در ماه است.
حقوق جگرن 35 هزار کرون (معادل 245 هزار روبل) و دگرمن 40000 (معادل 315 هزار روبل) در ماه می باشد.
برای کسب رتبه دگروالی یا جنرالی تعلیمات اضافی ضروری نیست و این رتب در نتیجه فیصله سیاسی به افسران داده میشوند.
افسر متخصص ماهانه 21000 کرون (معادل 147 هزار روبل) دریافت میکند.
بصورت کل معاش این طور محاسبه میشود: معاش اولیه x 3،1 + 800 کرون (معادل 56000 روبل).
معاش خدمتی در خارج — 3000 کرون (معادل 21000 روبل) در ماه، برعلاوه این مبلغ 4000 هزار کرون (معادل 28000 روبل در ماه به خاطر انکه اطفال کوچکتر از 18 سال دارد) می باشد.
این رقم نظر به کشور که سربازان در آن خدمت میکند، از هم تفاوت دارد، بطور مثال برای کشور مالی (در افریقا)، این 11200 کرون در ماه (معدل 78400 روبل) می باشد.
مخارج مواد غذایی — 65 کرون در روز (معادل 455 روبل)، یعنی 1950 کرون (معادل 13650 روبل) در ماه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала