عملیات ضد داعش در هسکه مینه ننگرهار 400 خانواده را آواره کرد

© Photo / وزارت دفاععملیات ضد داعش در هسکه مینه ننگرهار 400 خانواده را آواره کرد
عملیات ضد داعش در هسکه مینه ننگرهار 400 خانواده را آواره کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از خانواده‌های ولسوالی هسکه‌مینۀ ننگرهار می‌گویند که آنان به خواست حکومت مناطق‌شان را ترک کرده‌اند، در وضعیت بدی به سر می‌برند و حکومت تاکنون هیچ کمکی به آنان نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، شماری از خانواده‌های ولسوالی هسکه‌مینۀ ننگرهار می‌گویند که آنان به خواست حکومت مناطق‌شان را ترک کرده‌اند، در وضعیت بدی به سر می‌برند و حکومت تاکنون هیچ کمکی به آنان نکرده است.
به گفته این آوارگان، حکومت سه روز پیش از عیدفطر به علت راه‌اندازی عملیات ضد داعش در این مناطق آنان را وادار به ترک خانه‌های‌شان کرد، اما تاکنون عملیاتی در این منطقه راه‌اندازی نشده است.
عبدالرحیم، از بیجاشده‌گان به سلام‌وطندار می‌گوید، 400 خانواده از ولسوالی هسکه‌مینه آواره شده‌اند که بیشتر این خانواده‌ها در مکاتب، مراکز صحی و محیط باز در حالتی بدی به سر می‌برند.
به گفتۀ او، تاکنون حکومت هیچ کمکی با آنان نکرده است.
محمد یکی دیگر از باشنده‌گان محل می‌گوید، نبود سرپنا، موادخوراکی و آب آشامیدنی‌صحی از مشکلات اساسی بیجاشده‌گان اند.
آنان می‌گویند، تاکنون از سوی هیچ نهاد حکومتی و خصوصی‌یی با آنان کمک صورت نگرفته است.
عبدلقیوم، یکی از بزرگان محل می‌گوید، داعش در هسکه‌مینه پاسگاه‌های را افراز کرده و اگر عملیات نشود، این ولسوالی سقوط می‌کند.
سازولی شینواری، ولسوال هسکه‌مینه نیز تأیید می‌کند که داعش در مناطق قالا، شیخا، و گورگوری این ولسوالی، پاسگاهایی ساخته‌ است.
به گفتۀ او، از میان 400 خانوادۀ بیجاشده تاکنون برای 13 خانواده کمک شده است.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید، برنامۀ راه‌اندازی عملیات نظامی در ولسوالی‌ هسکه‌مینه را روی دست دارند و از این‌رو باشنده‌گان را به خاطر ترک مناطق‌شان از پیش اطلاع دادند.
به گفتۀ او، با ریاست مهاجران و بازگشت کننده‌گان برای کمک با بیجاشده‌گان گفت‌وگو کرده‌اند و به زودی با آنان کمک می‌شود.
پیش از این نیز برخی از خانواده‌ها از ولسوالی‌های ناامن ننگرهار به علت جنگ خانه‌های‌شان را ترک کرده‌اند که در وضعیت بدی به سر می‌برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала