دستگیری دبیر سازمان عفو بین المللی در ترکیه

© REUTERS / Murad SezerTurkish riot police scuffle with a group of protesters as they attempted to defy a ban and march on Taksim Square to celebrate May Day in Istanbul, Turkey
Turkish riot police scuffle with a group of protesters as they attempted to defy a ban and march on Taksim Square to celebrate May Day in Istanbul, Turkey - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس به هتل محل برگزاری نشست گروهی از فعالان حقوق بشر حمله کرده دبیر این سازمان و تمام ۱۲ فعال شرکت‌کننده را بازداشت کرد.

به گزارش اسپوتنیک روزنامه حریت نوشت، این حمله چهارشنبه شب در جزیره بویوکادا در دریای مرمره، نزدیک استانبول رخ داد. طبق این گزارش، مدیر عفو بينالملل در ترکيه در میان بازداشت شدگان است. این فعالان در یک ایستگاه پلیس محلی مورد بازجویی قرار گرفتند اما هنوز علت بازداشت آنها مشخص نیست.
دبیرکل عفو بین الملل در واکنش به این رویداد، این اقدام پلیس را «سوء استفاده زشت از قدرت» خواند و وضعیت فعالان حقوق بشر در ترکیه را خطرناک توصیف کرد.
وی همچنین خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط «ایدیل اسر» و سایر بازداشت شدگان شده است.
ترکيه از کودتای ناکام گذشته سرکوب گسترده‌ای را آغاز کرده و حدود 50 هزار تن بازداشت شده و بیش از 100 هزار تن از مشاغل دولتی اخراج شدند. این سرکوب در ابتدا روی افراد مظنون به ارتباط با کودتا متمرکز بود اما به سرکوب سایر مخالفان دولت از جمله فعالان و سیاستمداران هم کشیده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала