کانادا به افغانستان برنمیگردد

© Flickr / vtgardپرچم کانادا
پرچم کانادا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر کانادا تاکید می ورزد که ده سال خدمت در افغانستان برای کانادا در میان کشور های ناتو کافی است.

وی در حالی بازگشت نظامیان کانادایی به افغانستان را رد می‌کند که پیش از این «هارجیت ساجان» وزیر دفاع کانادا از درخواست ناتو برای اعزام نیرو به افغانستان برای آموزش نیروهای پلیس این کشور خبر داده بود.
ریچارد فادن که از کارمندان ارشد وزارت دفاع کانادا و مشاور سابق امنیت ملی نخست وزیر کانادا است، اعتقاد دارد که با توجه به تلفات نیروهای کانادایی در افغانستان و هزینه مالی در این کشور، احتمال بازگشت به افغانستان وجود دارد.

کانادا از سال 2014 تا 2017، 227 میلیون دالر در طرح‌های توسعه بین‌المللی در افغانستان هزینه کرده است و برای صرف 330 میلیون دلار برای ارتش و پلیس ملی افغانستان از سال 2015 تا 2018 نیز متعهد شده است.

بر اساس آمار رسانه‌های کانادایی، در طی 12 سال حضور کانادا در افغانستان، 158 نظامی این کشور کشته شدند. علاوه بر این نظامیان، یک دیپلمات، یک خبرنگار و دو غیر نظامی کانادایی نیز در افغانستان کشته شدند.

با این حال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز گذشته در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که 15 کشور در حال حاضر متعهد به مشارکت‌ بیشتر شده‌اند و انتظار می‌رود کشورهای بیشتری نیز برای افزایش مشارکت خود در افغانستان اعلام آمادگی کنند.

در حالی که جنگ افغانستان وارد شانزدهمین سال خود شده است، مردم افغانستان و حتی رئیس جمهور سابق این کشور تعهد جامعه جهانی برای برقراری صلح در افغانستان را زیر سوال می‌برند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала