خطاب عربستان به قطر: صبر ما لبریز شده، دیگر بس است!

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر خطاب عربستان به قطر: صبر ما لبریز شده، دیگر بس است!
خطاب عربستان به قطر: صبر ما لبریز شده، دیگر بس است! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به بی تفاوتی قطر به شروط عربستان و سه کشور عربی اعلام کرد: قطر خلف وعده کرده و امنیت ملی را در معرض خطر قرار داده است و همچنان به حمایت از گروههای تروریستی ادامه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " العالم" وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته در واکنش به بی توجهی قطر به خواسته های عربستان و سه کشور عربی، یک ویدئوگرافیک تحت عنوان "قطر به تعهداتش پایبند نبوده است" منتشر کرد.
وزارت خارجه عربستان با اشاره به شکست تمامی تلاش ها با دوحه آورده است که این کشور به خواسته های مکرر که آخرینشان در سال های ۲۰۱۳ و ۱۰۱۴ میلادی بوده، متعهد نبوده است.
این وزارتخانه افزود: دوحه به وعده هایش درباره توقف حمایت از تروریسم و عدم مداخله در امور داخلی کشورها عمل نکرده است. قطع روابط با قطر به منظور تصحیح اوضاع کنونی و خشکاندن منابع مالی تروریسم و افراط گرایی صورت گرفت.
وزارت خارجه عربستان در ادامه افزود: تحریم قطر حاوی این پیام بود که صبر ما لبریز شده و دیگر بس است و دوحه نمی تواند به سیاست های کنونی خود ادامه دهد.
علاوه بر این شماری از حساب های سفارتخانه های سعودی در خارج نیز همین پیام را به چندین زبان منتشر کرده و عنوان کرده اند: کشورهای تحریم کننده فهرست اسامی افراد و گروههای تروریستی که امنیت ملی ما را در خطر قرار می دهند، به مقامات قطر تحویل داده اند اما این کشور به این موضوع اهمیتی نداده است بلکه از آنها بیشتر استقبال کرده و به آنها اجازه توطئه چینی علیه کشورهایشان را داده است.
در این پیام ها همچنین آمده است: تروریست ها با امنیت در دوحه زندگی می کنند و از سوی دولت حمایت می شوند و به برخی از آنها تابعیت قطری داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала