حذف انگلیس از نقشه اتحادیه اروپا

© AFP 2023 / Fabrice CoffriniБританский флаг на фоне Биг-Бена в Лондоне // AFP / Fabrice Coffrini
Британский флаг на фоне Биг-Бена в Лондоне // AFP / Fabrice Coffrini - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از این به دانش آموزان فرانسوی آموخته می‌شود که اتحادیه اروپا فقط ۲۷ عضو دارد چون این کشور نام انگلیس را از نقشه این اتحادیه پاک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، در نقشه قدیمی اتحادیه اروپا هر کدام از کشورهای عضو با پرچم خودشان بر گرد یک پرچم بزرگ اتحادیه قرار گرفته بودند اما در نقشه جدید، انگلیس دیگر جایی ندارد و همانند سایر کشورهایی که عضو نیستند، سفید رنگ است.
این اقدام از سوی دولت فرانسه برای این صورت گرفته که پاریس می ‌خواهد دانش آموزان این کشور بدانند اتحادیه اروپا دیگر ۲۸ عضو ندارد.
در آوریل سال جاری میلادی،‌ کمیسیون اروپا با حذف انگلیس از برخی از نقشه‌ها روی اوراقی که سیاست‌های اجتماعی مهم اتحادیه اروپا را رویشان می‌ نویسند، باعث تنش شد.
در راهنمای کوتاه منتشر شده از سوی موسسه Aedis به دانش آموزان فرانسوی تصویری مثبت از پروژه اتحادیه اروپا ارائه شده اما در آن هیچ اشاره‌ ای به انگلیس در صفحه نخست این راهنما نشده است.
در بخشی از آن آمده است: اتحادیه اروپا شامل ۲۷ کشور است که در حوزه‌ های اقتصادی و سیاسی گردهم آمده تا از جنگ‌ ها اجتناب کرده و از دموکراسی، حقوق بشر، شرافت و صلح به صورت موثر پشتیبانی کنند.
در ادامه این راهنما آمده است: تعدادی از کشورهای اروپا می‌خواهند به اتحادیه بپیوندند اما نهادهایشان باید دیدگاه‌ های توسعه یافتگی را بپذیرند.
در صفحه نخست این راهنما خلاصه ‌ای از ۲۷ کشور عضو و نقشه‌ ای از اتحادیه اروپاست که هیچ اشاره‌ای به انتقادها به این اتحادیه در آن دیده نمی‌شود و به جایش بر این حقیقت تاکید شده که این اتحادیه سرود، پرچم و واحد پولی خودش را دارد.
مذاکرات رسمی بریگزیت اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده و انگلیس رسما در مارس ۲۰۱۹ از این اتحادیه خارج می‌ شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала