صادقی: ائتلاف جدید دوام پیدا نخواهد کرد

© Sputnik / M.Naderi صادقی: ائتلاف جدید دوام پیدا نخواهد کرد
صادقی: ائتلاف جدید دوام پیدا نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای انسجام حزب جمعیت افغانستان: ائتلاف «نور»، «محقق» و «دوستم» شخصی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسیا نیوز، شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به ائتلاف رئیس اجرایی این حزب با معاون دوم عبدالله همچنین معاون اول اشرف غنی علیه دولت این کشور در ترکیه اعلام کرد که ائتلاف علیه دولت به نفع کسی نیست.

شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی افغانستان دیدارهای عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت، محمد محقق معاون دوم عبدالله و جنرال دوستم معاون اول اشرف غنی در ترکیه را ائتلاف شخصی و به ضرر افغانستان اعلام کرد.
بر اساس گفته برخی از اعضای این شورا، درباره این ائتلاف با حزب جمعیت اسلامی مشاوره نشده است و در عین حال ائتلاف علیه حکومت وحدت ملی به نفع کسی نیست.
«محمد صابر صادقی» یکی از اعضای ارشد شورای انسجام حزب جمعیت گفته است که دوستم، عطا محمد نور و محمد محقق بر اساس منافع شخصی ائتلاف کرده‌اند که دوامی ندارد.
عطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در فیسبوک خود نوشته که دیدارش با جنرال دوستم و محمد محقق معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان برای بررسی وضعیت جاری این کشور بویژه در شمال افغانستان همچنین ایجاد اصلاحات در دولت کابل صورت گرفته است.
همچنین دو روز قبل، برخی از رسانه‌ها از سفر غیررسمی و همزمان مخالفان غنی شامل محقق، عطا محمد نور، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه و «محمد ناطقی» سرپرست حزب وحدت به ترکیه خبر داده بودند.
«منیر فرهاد» سخنگوی عطا محمد نور نیز گفته که این ائتلاف علیه حکومت افغانستان نیست.
«حمید عزیزی» یکی از سخنگویان حزب جمعیت اسلامی نیز گفته است که جای تاسف است که افرادی در بدنه حکومت سبب تضعیف نظام فعلی افغانستان می‌شوند.
از سوی دیگر، «نجیب آزاد» معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده که در شرایط کنونی باید با اجماع سیاسی برای بهبود امور این کشور تلاش کنیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала