قطعی شدن نخستین دیدار پوتین و ترامپ

© REUTERS / Stevo Vasiljevicسفارت روسیه در لندن اخبار منتشره در خصوص دیدار پوتین و ترامپ را سخنانی پوچ توصیف کرد
سفارت روسیه در لندن اخبار منتشره در خصوص دیدار پوتین و ترامپ را سخنانی پوچ توصیف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالیکه برنامه نخستین دیدار روسای جمهوری روسیه و امریکا در حاشیه نشست سران کشورهای جی 20 در هامبورگ آلمان در ابهام قرار داشت، مسکو انجام آن را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زیگمار گابریل گفت: دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در هامبورگ انجام خواهد گرفت.
لاوروف در جمع خبرنگاران روز پنجشنبه از شبکه تلویزیونی «راسیا 2» گفت: روسای جمهوری روسیه و امریکا در دیدار آینده در باره بسیاری از مسائل گفت وگو و مذاکره خواهند کرد.
وزیر خارجه آلمان نیز گفت: دولت آلمان دیدار سران روسیه و امریکا در حاشیه اجلاس جی بیست در هامبورگ را مثبت ارزیابی و از آن استقبال می کند.

ترامپ قصد دیدار با پوتین را دارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ قصد دیدار با پوتین را دارد

برنامه دیدار سران روسیه و امریکا تاکنون در ابهام قرار داشت و سخنگوی کاخ کرملین به تازگی اعلام کرده بود هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
دیمیتری پسکوف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: کرملین برای انجام دیدار روسای جمهوری روسیه و امریکا در هر قالبی آمادگی دارد.
پیش از این رسانه های روسی اعلام کرده بودند، که پوتین و ترامپ در حاشیه اجلاس دو روزه سران بیست کشور دارای اقتصاد برتر دنیا یا جی20 در شهر هامبورگ آلمان آغاز می شود، برای نخستین بار با یکدیگر دیدار می کنند.
پیوندهای روسیه و امریکا در شرایط کنونی تیره است و دو کشور بر اثر تحریم های امریکایی همکاری ها در بسیاری عرصه ها را متوقف کرده اند.
دولت امریکا هفته گذشته درموجی دیگری از تحریم های ضدروسی، 38 فرد و نهاد در روسیه و اکراینی های مخالف  کیف را در پیوند با اختلاف چند ساله بر سر شبه جزیره کریمه تحریم کرد.
وزیر امور خارجه روسیه نیز با انتقاد از تحریم های ضدروسی جدید واشنگتن گفت: چیزی جز ابراز تاسف برای روس ستیزی بیمارگونه شرکای امریکایی نمی توانم بگویم. به نظر من استناد به وضعیت اکراین از دیدگاه ناظران جدی تمسخر آمیز است.
تحریم ها در مورد روسیه بار دیگر بدون پایه و اساس اعمال می شود. تحریم های ضدروسی که از سال 2014 در قالب مواضع غرب و اتحادیه اروپا به پیشگامی امریکا در چارچوب پرونده اکراین وضع شده، همیشه روند افزایشی داشته است.
افزون بر این، دولت اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود در سال 2016 با دستوری ناگهانی 35 دیپلمات روسیه را اخراج و دو ملک دیپلماتیک این کشور را نیز توقیف کرد که دولت ترامپ هم تاکنون حاضر نشده براساس قوانین و مقررات بین المللی آنها را بازگرداند و حتی پیش شرط دریافت یک قطعه زمین در سن پترزبورگ برای ساخت کنسولگری امریکا را مطرح کرده که توسط مسکو رده شده است. 
رئیس جمهوری روسیه نیز 12 جوزا در باره تیرگی روابط روسیه با امریکا گفت: همکاری های مسکو و واشنگتن در پائین ترین نقطه قرار دارد و در چند سال گذشته پایه های همکاری ها که در دهه های گذشته شکل گرفته بود، تخریب شده است. 
ترامپ نیز که در دوران رقابت های انتخاباتی با قاطعیت رویکردهای ضدروسی اوباما رئیس جمهوری وقت امریکا را محکوم می کرد و وعده تغییر آن را می داد، نه تنها تاکنون کاری نکرده است، بلکه با اعمال تحریم های جدید، شرایط پیچیده تر نیز شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала