شغل‌های پیشین رهبران کشورهای جهان

© AP Photo / Evan Vucciشغل‌های پیشین رهبران کشورهای جهان
شغل‌های پیشین رهبران کشورهای جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زندگی خصوصی مسئولان بلند پایه کشورها همواره از جمله نکات خواندنی و جالب است. مثلاً اینکه بدانیم روسای جمهور دنیا قبل از رسیدن به مقام، در چه شغل هایی فعالیت داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، در این گزارش می خوانید که روسای جمهور برخی کشورها قبل از رسیدن به این جایگاه، در چه حرفه ای کسب درآمد می کردند.

دمیتری مدودف رییس جمهور سابق و صدراعظم فعلی روسیه، پیش از تحصیل در پوهنتون حقوقی، مدتی را به عنوان کارمند شاروالی فعالیت کرده است. وی این موضوع را در دیداری با دانش آموزان یک مکتب روسی بیان کرد.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، در سنین نوجوانی در خیابان‌های شهر آب پرتقال و شیرینی فروشی می‌کرد. پس از آن در یک موسسه حمل و نقل مشغول بکار می شود و هم زمان فعالیت خود را در حزب نجات ملی ترکیه آغاز می کند. پس از کودتای نظامی ترکیه در سال 1980 به عنوان مدیر بخش خصوصی به فعالیت می پردازد.

مایکل دی هیگینز، رییس جمهور ایرلند قبل از رسیدن به این سمت شاعر بوده و 4 دفتر شعر هم از او منتشر شده است. سپس دی هیگینز وزیر هنر می شود و بعد به مقام ریاست جمهوری می رسد.

تونی آبوت صدراعظم سابق آسترالیا وقتی 20 ساله بود، می خواست کشیش شود. به همین دلیل شروع به فراگیری علوم دینی می کند اما بعد از سه سال کلیسا را ترک کرد.

ادی راما صدراعظم آلبانیا قبل از رسیدن به این مقام نقاش بوده و در مکتب هنرهای زیبای پاریس درس خوانده است، او در سال 1998 وزیر فرهنگ آلبانی شد.

بویکو بوریسوف صدراعظم سابق بلغارستان قبل از اینکه به این سمت برسد مربی کاراته و آتش نشان بوده است. بعد از آن محافظ شخصی پادشاه سابق بلغارستان می شود.

قربان قلی محمدف، رییس جمهور ترکمنستان در سال 1979 در بخش طب دندان مدرک ماستری میگیرد، مدتی به این حرفه می پردازد و سپس در سال 1997 وزیر صحت می‌شود.

باراک اوباما، اولین رییس جمهور سیاه‌پوست امریکا، از پوهنتون کلمبیا و انستیتوت حقوق وابسته به پوهنتون هاروارد فارغ التحصیل شده است. اوباما در ابتدا مشاور مالی یک شرکت بوده و مدتی هم به عنوان وکیل حقوق مدنی فعالیت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала