آزادی بخش قدیم شهر موصل

© REUTERS / Stringer آزادی بخش قدیم شهر موصل
آزادی بخش قدیم شهر موصل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مسلح عراق در تازه ترین پیروزی خوب بخش قدیم شهر موصل، محله 'حی الفاروق' را آزاد کردند و گزارش ها حاکیست که مساحت باقی مانده آزاد نشده از شهر قدیم موصل، کمتر از 300 متر عرض و 400 متر طول دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی عملیات مشترک آزادسازی موصل، روز دوشنبه همزمان با ایام عید سعید فطر، اعلام کرد که نیروهای مسلح عراق محله 'حی الفاروق' را در بخش قدیم شهر موصل در ساحل غربی رودخانه دجله آزاد کردند.
در همین راستا 'عبدالغنی الاسدی' فرمانده سازمان مبارزه با تروریزم که نیروهایش در خطوط اول درگیری با عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در بخش قدیم شهر موصل درگیر هستند، به خبرگزاری 'المعلومه' عراق گفته است که نیروهای عراق در خیابان اصلی بخش قدیم موصل در محله 'الفاروق' به هم پیوستند.
چهار نیروی اصلی مبارزه با تروریزم پولیس مرکزی، واکنش سریع و ارتش از محورهای مختلف در طول روزهای گذشته پیشروی به داخل بخش قدیم شهر موصل را آغاز کرده بودند و امروز یکشنبه در حی الفاروق به هم رسیدند.
عبدالغنی الاسدی گفته است که نیروهای عراق بعد از الحاق به همدیگر در حی الفاروق، در جهت شرق به سمت رودخانه دجله پیشروی خود را ادامه می دهند تا آخرین محله باقی مانده در بخش قدیم شهر موصل را آزاد کنند.
وی پیش بینی کرده است که در طول روزهای اندک آینده آزادی کامل موصل از گروه تروریستی داعش اعلام شود.
در همین چارچوب 'هاشم الهاشمی' از کارشناسان برجسته امور امنیتی عراق همزمان با این خبر در صفحه شخصی خود در تویتر اعلام کرد که تنها مساحت باقی مانده آزاد نشده در بخش قدیم شهر موصل، کمتر از 300 متر عرض و حدود 400 متر طول دارد.
'عبدالکریم خلف' دیگر کارشناسان برجسته امنیتی عراق در صفحه شخصی خود در تویتر، نیز به مردم عراق مژده داده است که در ایام مبارک عید سعید فطر، منتظر خبرهای خوبی از موصل باشند.
عملیات آزاد سازی شهر موصل در 17 اکتبر 2017 آغاز شد و نیروهای مسلح عراق توانستند در 24 ژانویه 2017 بخش شرقی موصل را به طور کامل آزاد کرده و در 19 فوریه 2017 عملیات آزادی بخش غربی را آغاز کردند.
بخش اعظم مناطق غربی موصل آزاد شده و عناصر تروریستی داعش فقط در بخش قدیم شهر موصل که دارای بافت قدیمی و کوچه ها و فرعی ها تنگ و باریک است، با استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، بیشترین مقاومت را نشان داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала