توافق ایران و قطر برای همکاری در حل و فصل اختلافات در جهان اسلام

© Fotolia / Kingslygتوافق ایران و قطر برای همکاری در حل و فصل اختلافات در جهان اسلام
توافق ایران و قطر برای همکاری در حل و فصل اختلافات در جهان اسلام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران و قطر در زمینه همکاری برای حل و فصل اختلافات در جهان اسلام به توافق کردند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران به امیر قطر تمیم بن حماد التنی گفت که ایران محاطره قطر را توسط کشورهای عربی غیرقابق قبول دانسته و آماده حمایت از این کشور می باشد. آقا روحانی در گفتگوی تلفونی با امیر قطر تاکید کرد: «محاصره قطر برای ما قابل قبول است. حریم هوایی، زمینی و دریایی کشورهای ما همیشه برای قطر و کشورهای دوست و همسایه باز است».
وی تاکید کرد: «تهران از مردم و دولت قطر حمایت می کند. ما معتقدیم در صورت بروز درگیری بین کشورهای منطقه، فشار و تهدید و تحریم راه مناسبی برای حل و فصل این اختلافات نمی باشد».
طبق گزارش شبکه تلویزیونی " آلمیادین" امیر قطر به نوبه خود تمایل همکاری خود را برای حل وفصل درگیری های منطقه ای با تهران اعلام کرد.
قابل ذکر است، عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از طریق کویت فهرستی از شرایط خود را برای حذف محاصره به قطر ارائه کرده اما دوحه این شروط را نمی پذیرد. واشنگتن نیز که پیشتر از مواضع پنج کشور محاصره کننده قطر حمایت می کرد، امروز خواهان گفتگو بین طرفین درگیری است.
به عقیده رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا، قطر نمی تواند این شروط را اجرا کند، اما برخی از آنها از طریق گفتگو حاصل می شوند. به گفته وی، ادامه گفتگوها می تواند گامی منطقی باشد و امریکا حاضر به حمایت از این تلاش ها با میانجیگری کویت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала