عربستان جرئت جنگ با ایران را ندارد

© AFP 2023حسن نصر الله
حسن نصر الله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منشی عمومی حزب‌الله لبنان تأکید کرد، رژیم سعودی ضعیف‌تر، ناتوان‌تر و ترسوتر از آن است که جنگی علیه ایران آغاز کند.

سپوتنیک به نقل ازتسنیم، منشی عمومی حزب‌الله لبنان اظهار داشته است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌برکت جانفشانی‌های ملت ایران و بعد از تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید.

منشی عمومی حزب‌الله در ادامه گفت: یکی از مهمترین اهداف حوادث و جنگ‌هایی که منطقه ما شاهد آن است، فراهم کردن زمینه برای حل و فصل مسأله فلسطین به‌نفع دشمن صهیونیستی است.

نصرالله اظهار داشت: منطقه ما امروز وارد نقطه عطفی تاریخی شده است که در آن خطرات و چالش‌های زیادی وجود دارد.

منشی عمومی حزب‌الله گفت: امریکا اهداف جنبش مردمی را که در منطقه آغاز شده منحرف کرد تا بتواند بر آن تسلط یابد و این کشور از حوادث منطقه سوء استفاده کرد تا مسأله فلسطین فراموش شود.

وی تأکید کرد: رژیم سعودی ضعیف‌تر، ناتوان‌تر و ترسوتر از آن است که جنگی علیه ایران آغاز کند.

وی گفت: سوریه دولتی محوری در محور مقاومت و پشتیبانی اصلی برای جنبش‌های مقاومت است.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تلاش‌هایی برای به انزوا کشاندن ایران و تبدیل کردن به یک دشمن به‌جای اسرائیل و فرسایش امکانات این کشور در جنگ‌ها و انتقال جنگ به داخل این کشور به‌واسطه گروه‌های تکفیری انجام می‌شود.

نصر‌الله با بیان اینکه نشست ریاض به‌دنبال به انزوا کشاندن ایران و تبدیل آن به یک دشمن به‌جای اسرائیل بود، هدف از جنگ علیه سوریه، سرنگونی آن و روی کار آوردن رهبرانی ضعیف برای تسلط بر این کشور است.

منشی عمومی حزب‌الله در ادامه افزود: یکی از مهمترین اهداف جنگ علیه یمن این است که عربستان مخالف وجود جریان‌های ضداسرائیل در این کشور است.

منشی عمومی حزب‌الله گفت: موضع حقیقی اسرائیلی‌ها جلوگیری از بازگشت حتی یک فلسطینی به فلسطین است و اسرائیلی‌ها در کنفرانس هرتزلیا بر سر مخالفت با بازگشت حتی یک فلسطینی به فلسطین، به اجماع رسیدند.

نصرالله گفت: آنچه اسرائیل امروز خواهان آن است، روابط دیپلماتیک و اقتصادی کامل با کشورهای عربی است و این تحول بسیار خطرناکی در منطقه است.

وی افزود: ایران نسبت به تروریسم مسامحه به خرج نمی‌دهد و واکنشی قوی نشان می‌دهد و این کار را انجام داده است. در نبرد تروریسم با ایران، این تروریسم است که شکست می‌خورد. نبرد تروریسم با ایران، نتیجه برعکس خواهد داشت، و حضور ایران قوی‌تر خواهد شد و حمله ایران به گروه‌های تروریستی در دیرالزور و اصابت راکت های دقیق به اهداف مورد نظر این را ثابت کرد.

منشی عمومی حزب‌الله گفت: ایران در هر شرایطی پشتیبان فلسطین و مسأله فلسطین و جنبش‌های مقاومت در منطقه خواهد ماند.

وی ادامه داد: سوریه خطر تجزیه را پشت سر خواهد گذاشت و تلاش‌هایی که برای انزوای جغرافیایی سوریه صورت می‌گیرد، با شکست مواجه شده است و سوریه موضع سیاسی‌ خود را در محور مقاومت ادامه خواهد داد.

منشی عمومی حزب‌الله گفت: تلاش‌هایی که برای انزوای جغرافیایی سوریه صورت می‌گیرد، با رسیدن نیروهای سوریه به مرزهای عراق، در حال شکست است.

نصرالله گفت: آزادسازی موصل، قریب‌الوقوع است و داعش آینده‌ای در عراق ندارد.

 وی افزود: جنگ اسرائیل علیه لبنان و غزه بسیار برای آنها هزینه داشته است و این ارزش دستاوردی را که مقاومت محقق کرده نشان می‌دهد.

منشی عمومی حزب‌الله در ادامه گفت: دو تحول بسیار بزرگ و مؤثر در منطقه وجود دارد که آن تحولات عراق و یمن است.

منشی عمومی حزب‌الله گفت: امریکا و اسرائیل و نظام‌های همپیمان آن دو باید بدانند که ملت‌ها عادی‌سازی روابط با اسرائیل را قبول نمی‌کنند.

وی افزود: شرف قدس بالاتر از آن است که به‌دست منافقان و خائنان آزاد شود.

منشی عمومی حزب‌الله گفت: کسی که توطئه می‌کند و زمینه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مهیا می‌کند، رژیم سعودی است.
 وی افزود: علمای جهان عرب و اسلام باید ماهیت اهداف رژیم سعودی را شناخته و با آن مقابله کنند.

نصرالله گفت: ما به‌لطف خون‌ها و شهدا و صبر به‌سمت پیروزی قطعی پیش می‌رویم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала